Video Dan Barna îl apără pe directorul CFR, după declarațiile deplasate: „Cred că un om trebuie judecat după fapte nu după vorbe”

Dan Barna în conferința în care a anunțat că USR PLUS nu îl mai susține pe Florin Cîțu ca premier.
Copreședintele USR PLUS Dan Barna. Foto: InquamPhotos / George Călin

Vicepremierul Dan Barna i-a luat apărarea, joi, la Digi24, directorului CFR Călători după ce acesta a făcut o declarație deplasată în urma blocajelor trenurilor de joi. Barna spune că „a fost vorba de o exprimare nefericită” și că „oamenii trebuie judecați după fapte, nu după vorbe”. Vicepremierul spune și că Vizante va fi evaluat la șase luni sau un an și că a primit un mandat pentru a reforma CFR.

Directorul CFR, Ovidiu Vizante, a declarat, joi dimineața, că directorii CFR au încercat să găsească miercuri noaptea o soluție pentru trenul blocat în câmp și a reacționat iritat când a fost întrebat de ce nu s-a găsit o soluție pentru cei 30 de copii care au stat opt ore în tren.

Ulterior, premierul Florin Cîțu a declarat că  i se pare anormal să avem astfel de situaţii, iar un şef de la CFR Călători sau un director să spună că soluţia vine din altă parte. Premierul a evitat să spună dacă va cere demiterea directorului.

Ulterior, directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a explicat reacția pe care a avut-o joi dimineață în legătură cu trenul rămas opt ore în câmp. Acesta spune că „a fost un moment de lipsă de concentrare pe fondul oboselii acumulate după o noapte petrecută la serviciu”.

Dan Barna spune că a fost vorba de o „declarație neinspirată, nefericită”

Cosmin Prelipceanu: Directorul CFR, domnul Ovidiu Vizante, e bine că e acolo, își face treaba? Nu doarme noaptea, am aflat. Zice și Ministrul transporturilor, altfel e bine.

Dan Barna: Aici sunt două aspecte – e foarte clar că acea replică avută într-un dialog cu un jurnalist n-a fost una fericită, a fost o exprimare profund nefericită. Dar omul era acolo de seara, din momentul în care această furtună a tulburat teribil circulația feroviară. Pe calea ferată aceasta este explicația întârzierii și a acestui tren și a mai multor trenuri. Au căzut mulți arbori, au fost multe evenimente din acestea care au încurcat circulația, a fost acolo toată noaptea, a doua zi a avut loc acest interviu în care, nu o să apăr lucrul ăsta, s-a exprimat total nefericit și neinspirat.

Sunt două aspecte, pe de-o parte oamenii trebuie judecați pentru ce fac și nu neapărat printr-o declarație neinspirată și nefericită. Iar pe de altă parte, el este în această poziție de trei luni și ceva. O reformă atât de profundă cum este nevoie la calea ferată, pentru că vorbeam de locomotivele care s-au stricat. Sunt locomotive de 40-50 de ani. E clar că trebuie să avem acest program de investiții pe care l-a pus în practică ministrul transporturilor.

Din această perspectivă, și actualul director de la CFR Călători îl vom evalua după șase luni, după un an și vom vedea rezultatele muncii sale.

A avut o replică nefericită, nu  l-a felicitat nimeni pentru asta, chiar am avut o discuție în această dimineață cu el...

Cosmin Prelipceanu: Ce i-ați spus?

Dan Barna: I-am spus că e remarcabil că a fost de cu seară acolo, că a muncit toată noaptea alături de colegi să deblocheze situația, dar modul în care a purtat dialogul cu jurnalistul nu a fost tocmai fericit. La genul acesta de evenimente e greu să prevezi când termini.

(...)

Este, repet, un om nu care a stat într-un interviu venit de acasă tuns și făcut duș ci este un om după 30 de ore de lucrat la deblocarea căii ferate, care nu a fost o activitate deloc ușoară. Fiecare componentă trebuie privită în contextul ei – blocajul de la Fundulea s-a datorat faptului că toată zona feroviară București a fost blocată un număr de ore din cauza unei furtuni. Și în Germania, și în Canada, când se întâmplă astfel de fenomene meteorologice fără precedent, lucrurile se blochează, nu merg de la sine.

(...)

Când ai un singur eveniment, poți să prevezi – îl deblocăm în 50 de minute, o oră-două. Când ai numeroase evenimente, au fost prăbușiți copaci în toată zona, e foarte greu să anticipezi din ce moment se eliberează fluxul de circulație.

A fost o situație neobișnuită, nu e ceva ce se întâmplă în fiecare zi. Cei de la CFR au depus toate eforturile pentru care lucrurile să se întâmple. Nu e scuzabil, e o situație explicată de o furtună și de o situație meteorologică neobișnuită și atipică și soluția este aceea de a avea metodologii și a de a investi în infrastructură feroviară pentru ca astfel de situații să aibă un impact cât mai redus. Pentru că și chestiunea aceasta cu autocarele – la 2 noaptea, unde poți găsi 20-30 de autocare care să vină să ia niște călători în câmp, nu lângă un drum, adică și elementele practice trebuie avute în vedere la modul foarte concret.

(...)

Un om care a muncit toată noaptea să deblocheze o situație pentru ca niște trenuri să meargă și oamenii să nu mai stea în câmp în garnituri, putem să judecăm pentru o replică nefericită, dar hai să judecăm oamenii, și de-asta spun, îl evaluăm la șase luni, la un an, să judecăm oamenii după ceea ce fac și mai puțin după ceea ce spun.

După trei luni de zile, un manager are în continuare toată credibilitatea că poate să facă această reformă pentru că, repet, o vorbă neinspirată nu ține loc nici de garanție nici de argument. Eu cred că acest om poate să facă o schimbare.

Eu cred că telespectatorii știu foarte clar că nu datorită domnului Vizante, care e acolo doar de trei luni s-au stricat locomotivele și înțeleg că datorită domnului Vizante, linia va fi iar funcțională după accidentul teribil de la Fetești. Cred că oamenii înțeleg.

(...)

Cred că un om trebuie judecat după faptele lui și nu după vorbele lui. Cred în asta independent de actualul director de la CFR Călători, cred asta în ce înseamnă politica din România.

Cosmin Prelipceanu: E important să afle o țară întreagă că un domn director plătit din bani publici  nu doarme noaptea?

Dan Barna: Haideți să nu fim de rea credință acum. Să luăm și a doua parte. Nu a dormit noaptea lucrând ca să deblocheze situația generată de furtună. Directorul nu a stat în pat, ci a stat la postul de comandă și împreună cu echipa au reușit să deblocheze spre dimineață, efectele unei furtuni teribile.

(...)

Cosmin Prelipceanu: Ați zis că îl veți evalua la sfârșitul primelor șase luni de mandat. Dați-ne data și un obiectiv pe care i l-ați dat ca să știm și noi dacă și-a făcut treaba sau nu.

Dan Barna: La asta vă va răspunde ministrul transporturilor pentru că nestabilindu-i eu obiectivele ar fi chiar comic să m-apuc să-i dau obiective la televizor. Obiectivele generale sunt cele pe care le au toți managerii – eficientizarea de cheltuieli, optimizare a resursei umane. Când vorbim de investiții în calea ferată vorbim de trenuri noi, de vagoane noi, tocmai acestea sunt obiectivele pe care și le-a asumat ministerul.

Editor : Adrian Dumitru

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate