Orice aeronavă poate ateriza acum în România, indiferent de mărimea sa. Pistă modernizată după mai bine de două decenii

pista modernizata otopeni
Pista 2 a aeroportului Otopeni a fost modernizată, pentru prima oară după 1997 Foto: captură video Digi24

Cinci luni au durat lucrările de modernizare a pistei 2 a Aeroportului Otopeni. Este prima mare lucrare la pistă efectuată din 1997 încoace. Modernizarea a costat 127 de milioane de lei, iar acum, la Otopeni, poate ateriza orice aeronavă, indiferent de mărimea sa. Cu toate acestea, ministrul transporturilor nu este deloc mulțumit de cum arată principala poartă aeriană a țării. Până la construcția unui nou terminal, Cătălin Drulă vrea ca actuala aerogară să capete o față nouă. Lucrările de renovare ar putea începe, cu puțin noroc, chiar anul acesta.

Modernizarea aeroportului Otopeni a început anul trecut cu pista 2, iar lucrările începute la finalul verii s-au terminat recent. Reparațiile au vizat inclusiv lucrări la dalele de beton de sub asfalt și s-a modernizat 100% sistemul de balizaj care ghidează avioanele la decolare și la aterizare. Pista are o lungime totală de 3,5 kilometri și o lățime de 60 de metri. 

Inaugurarea pistei modernizate s-a făcut vineri în prezența ministrului transporturilor. Cătălin Drulă s-a arătat nemulțumit de cum arată în prezent aeroportul și i-a trasat câteva sarcini noului șef de la aeroport, numit în funcție la finalul lunii trecute.

„Avem de făcut reparații capitale la pista 1, acum că pista 2 este în regulă și nouă. Avem de făcut modernizarea sistemului de parcări, renovarea terminalului 1. Am văzut cu toții acele imagini care nu ne fac deloc mândri de cum se intră în România prin Otopeni”, a spus Cătălin Drulă.

Un nou terminal la Otopeni?

Renovarea actualului terminal ar putea începe chiar de anul acesta, în timp ce pista 1 ar putea intra în reparații anul viitor. Între timp, se va lucra la actualizarea strategiei de dezvoltare a aeroportului, pusă pe hârtie în urmă cu 13 ani și care presupune inclusiv construirea de la zero a unui nou terminal. Investiția totală este estimată la peste 4,7 miliarde de lei.

„Anul acesta terminăm studiul de fezabilitate, sperăm să avem buget ca de la anul să intrăm cu licitație pentru proiectare și executie. Tot programul strategic are deadline în 2027, deci lucrări finalizate”, a arătat Cosmin Peșteșean, director general al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB).

Un alt mare proiect de investiții este reabilitarea Aeroportului Băneasa. Lucrările ar trebui să fie gata în mai.

Cu o listă lungă de investiții, care nu mai pot fi amânate, și cu venituri în scădere ca urmare a pandemiei de COVID-19, noua conducere a companiei care administrează aeroporturile Băneasa și Otopeni nu are altă variantă decât să taie din cheltuieli, inclusiv din cele cu salariile.

„Bugetul de investiții este aproximativ egal cu cel de anul trecut, 200 de milioane, bugetul de cheltuieli cu personalul a fost redus deocamdată, în propunerea pe care o vom înainta Ministerului Transporturilor și Ministerului Finanțelor cu cei 35 de milioane, ceea ce înseamnă peste 15 la sută. După ce aprobăm bugetul, urmează să intrăm și pe schema de personal să vedem dacă e nevoie de restructurări sau de reașezări. N-aș vrea să apelăm la reduceri de personal și să ne trezim la anul că nu avem personal operațional, care este vital”, a declarat Cosmin Peșteșean - director general al CNAB.

Veniturile s-au prăbușit în 2020

Reduceri de cheltuieli ar fi trebuit să existe încă de anul trecut, spune însă Cătălin Drulă. Deși veniturile s-au prăbușit în 2020 ca urmare a reducerii numărului de curse și pasageri, la Compania de Aeroporturi nu a fost deloc austeritate.

Nu putem să avem, într-un an în care avem pierderi și în care nu suntem la normal, spre exemplu, bonusuri. De asemenea, nu putem să cumpărăm nu știu câte zeci, sute din ultimul model de telefon, care costă 1.500 de euro și pe care să-l distribuim la toți prietenii și la toată clientela. Ăsta nu este un sac fără fund, aici nu este un loc unde e bine, așa, când avem un prieten sau prietenă, să-l plasăm și să vină”, a spus ministrul transporturilor.

Anul trecut, de pe cele două aeroporturi de lângă Capitală au aterizat și au decolat 4,5 milioane de pasageri, cu 70% mai puțini decât în 2019, când au fost 14,72 milioane. Pentru anul acesta, numărul de pasageri este estimat între 5,5 și 7,5 milioane de persoane.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate