Sari la conținut

Podul pe care nu l-au putut repara 15 miniştri

De 13 ani, prima cale ferată construită în România zace nefolosită! În dimineaţa zilei de 13 august 2005, podul de la Grădiştea, ridicat în urmă cu 136 de ani de inginerii Regelui Carol I... s-a prăbuşit. Şi prăbuşit a rămas, până azi. Pe cei 74 de kilometri de cale ferată nu mai trece niciun tren. De la Giurgiu la Bucureşti se merge cu ocol prin Videle iar o călătorie durează şi trei ore. Podul ar putea fi reparat abia în 2020. Asta, doar dacă actualul ministru al Transporturilor va duce la bun sfârşit planul predecesorului său.

În vara lui 2005, un euro costa 3,5 lei, iar România încă nu avea drepturi depline în Uniunea Europeană. Cea mai veche cale ferată din ţară era, însă, funcţională. 70 de mii de oameni călătoreau lunar cu trenul între Bucureşti şi Giurgiu. Şi tot aşa intrau şi ieşeau din ţară 55 de milioane de tone de marfă anual. În august 2005, însă... podul de la Grădiştea s-a prăbuşit.

Au trecut, de-atunci, 13 ani. La cârma Ministerului Transporturilor s-au perindat... 15 miniştri, dar podul de pe magistrala care leagă Bucureştiul de Bulgaria... tot nereparat a rămas.

Autorităţile improvizează. La Grădiştea, în locul podului au încropit o punte strâmbă... din bârne.

De la 1 ianuarie, nu mai circulă nici vagonul improvizat din Grădiştea până-n Giurgiu.

În gară, totu-i pustiu. Oamenii-s trişti... Şi-i acuză pe aleşii de la Bucureşti... că-i duc cu vorba.

Nici primarul nu crede-n minuni. E convins, însă, că fostul ministru giurgiuvean de resort, Răzvan Cuc, putea termina podul în 2020.

La cererea autorităţilor locale din Comana, în toamna anului trecut, fostul ministru al transporturilor a început elaborarea studiului de fezabilitate pentru refacerea podului. Ar urma licitaţia şi construcţia propriu-zisă. CFR Infrastructură anunţă că trenurile vor circula iar între Bucureşti şi Giurgiu, prin Grădiştea, abia în 2020.