Angajații unei companii care modera postările de pe Facebook spun că sunt „traumatizați” de ceea ce au văzut

Data publicării:
logoul meta langa cel al facebook
Foto: Profimedia

Directoarea unei companii care a lucrat la moderarea postărilor pe Facebook din Africa de Est a spus că regretă că și-a asumat acest contract, după ce angajații au spus că au rămas traumatizați de conținutul grafic de pe platforma socială, relatează The Guardian.

Firma de outsourcing din SUA Sama se confruntă cu o serie de procese declanșate de angajați din Kenya, care spun că au fost expuși la conținut traumatizant, cum ar fi videoclipuri cu decapitări, sinucideri și alte materiale grafice.

Directoarea executivă a companiei Sama, Wendy Gonzalez, a declarat pentru BBC că firma, care are un birou în Nairobi, nu va mai prelua activități care implică moderarea conținutului dăunător.

„Dacă mă întrebați dacă regret, aș răspunde așa: dacă aș fi știut ce știu acum, nu aș fi încheiat contractul”, a spus ea.

Sama a început să modereze conținutul de pe Facebook în 2019, dar Gonzalez a spus că aceasta nu a reprezentat niciodată mai mult de 4% din activitatea totală a companiei.

O instanță din Kenya a hotărât în februarie anul acesta că o plângere împotriva Facebook de către un fost moderator de conținut Sama poate trece în următoarea etapă.

Daniel Motaung, care a fost angajat ca moderator de conținut de pe Facebook la Sama în 2019, a intentat un proces împotriva celor două companii anul trecut, susținând că a fost expus la conținut grafic și traumatizant la locul de muncă, fără cunoștințe prealabile adecvate sau sprijin psihosocial adecvat, ceea ce i-a provocat tulburare de stres post-traumatic.

De asemenea, el a susținut că a fost concediat pe nedrept după ce a încercat să-și mobilizeze colegii pentru a obține condiții mai bune de muncă.

Compania-mamă a Facebook, Meta, a susținut că Sama este angajatorul lui Motaung și că Meta nu poate fi citată la instanțele din Kenya, deoarece nu este nici înregistrată și nici nu operează în țară.

Meta a mai spus că a cerut tuturor companiilor cu care a lucrat să ofere asistență non-stop, în timp ce Sama a susținut că a pus la dispoziția angajaților consilieri certificați.

Aproximativ 260 de angajații de la centrul de moderare din Nairobi au fost disponibilizați în acest an, deoarece Facebook a încetat contractul cu Sama și a încheiat un nou contract de moderare cu firma europeană Majorel.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri