De ce a început Elon Musk o luptă juridică împotriva unui mic start-up spaniol care se ocupă cu asigurarea locuinţelor pe Internet

Data publicării:
Elon Musk
Elon Musk. Foto: Profimedia Images

Magnatul american Elon Musk, proprietar al reţelei de socializare Twitter, a demarat o bătălie juridică împotriva micului start-up (companie digitală emergentă) spaniol Tuio, care se ocupă cu asigurarea locuinţelor pe Internet, relatează agenţia spaniolă de presă EFE.

Acesta consideră că înregistrarea comercială a mărcii spaniole cu acest nume generează confuzie cu tuit, versiunea spaniolă a termenului englez tweet (mesaje publicate pe Twitter).

Conflictul a fost declanşat la Oficiul de Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene (EUIPO), cu sediul în Alicante (estul Spaniei), notează Agerpres.

Pe 6 iulie 2022, responsabilii Tuio au formulat o solicitare pentru a-şi rezerva utilizarea acestei denumiri în sectorul asigurărilor şi al platformelor tehnologice în cadrul pieţei formate de cele 27 de state membre ale UE.

Pe 28 octombrie, Twitter Incorporation a înaintat un recurs, considerând că posibila marcă Tuio se aseamănă foarte mult celei deja protejate tuitşi că ar putea produce confuzie clienţilor.

Însă, din partea asiguratorului digital spaniol, cu sediul la Madrid, s-a argumentat în faţa EUIPO că cele două mărci sunt distincte şi că este un nonsens presupunerea că ar putea fi confundate, mai ales că funcţionează în segmente economice diferite.

Tuio a început să vândă asigurări în octombrie 2021 şi în prezent are circa 10.000 de clienţi în toată Spania.

Codirectorul executiv al Tuio, Juan Francisco Garcia Fernandez, a explicat, pentru EFE, că se negociază cu avocaţii Twitter pentru a se încerca evitarea ajungerii la tribunal şi că, în acest sens, compania s-a oferit să limiteze la domeniul asigurărilor protecţia mărcii în cadrul platformelor tehnologice.

Deja a avut loc o primă apropiereşi cele două părţi au solicitat EUIPO o extindere a termenului pentru a analiza motivaţiile şi a ajunge la un posibil acord, care ar trebui să se producă înainte de noiembrie 2024.

Fondatorii Tuio consideră curios faptul că gigantul tehnologic american s-a fixat pe ei, în condiţiile în care marca lor împarte cu tuit doar rădăcina cuvântului şi au încredere într-o rezolvare amiabilă”.

Editor : M.D.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri