Decizie istorică în Austria de a renunța la extinderea reţelei de autostrăzi: „Mai multe şosele înseamnă și mai mult trafic”

Data actualizării: Data publicării:
autostrada in viena
Austria va renunţa la mai multe proiecte de extindere a reţelei de autostrăzi pentru a combate încălzirea globală. Foto: Profimedia Images

Austria va renunţa la mai multe proiecte de extindere a reţelei de autostrăzi pentru a combate încălzirea globală. "Nu vreau un viitor betonat pentru generaţiilor viitoare", a transmis ministrul austriac pentru protecţia climei, Leonore Gewessler, responsabilă şi cu transporturile în țară. Potrivit acesteia, decizia este una istorică.

"Mai multe şosele înseamnă mai multe maşini şi mai mult trafic", a declarat miercuri ministrul pentru protecţia climei, Leonore Gewessler, responsabilă şi cu transportul, relatează AFP. 

"Nu vreau să transmit un viitor betonat generaţiilor următoare", a adăugat reprezentanta partidului ecologist pentru a explica această alegere contestată cu virulenţă de celelalte trei mari formaţiuni politice ale ţării.

Potrivit acesteia, decizia este una "istorică", pentru că este prima dată când un guvern austriac abandonează proiecte de infrastructură pentru a-şi îndeplini angajamentele de neutralitate a emisiilor de carbon până în 2040.

"Îmi asum responsabilitatea", a spus ea, promiţând că va ajuta la implementarea unor soluţii alternative pentru îmbunătăţirea mobilităţii.

La începutul anului 2020, ecologiştii au convenit să se alăture pentru prima dată unui guvern dominat de conservatori, cu condiţia de a putea influenţa politica de mediu, mai scrie sursa citată de Agerpres. Leonore Gewessler se află din acel moment în fruntea acestui mare minister, care deţine control asupra proiectelor de infrastructură. Ea a redus deja semnificativ preţurile la transportul feroviar.

Printre proiectele a căror încetare a fost dispusă miercuri se numără un tunel de autostradă de opt kilometri contestat de mai mulţi ani de către ONG-uri, ce urma să fie săpat sub un parc naţional din Viena. Proiectul a fost susţinut de municipalitatea social-democrată, dar şi de extrema dreaptă din opoziţie şi de conservatorii de la nivel federal, care au considerat că va contribui la decongestionarea capitalei şi la crearea de locuri de muncă.

Editor : A.A.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Județul din România cu fenomene geologice unice în lume. Cei care ajung aici spun că peisajul nu pare de pe...
Digi FM
Ștefan Mandachi, acuzat de iubita lui: "M-a amenințat cu moartea". Episod șocant în fața fiicei lor de nici...
Pro FM
Chris Martin, la plimbare cu fiul prin NYC. Moses are 19 ani și e combinația perfectă dintre Gwyneth Paltrow...
Film Now
Monica Bellucci, cuceritoare și la 60 de ani. Actrița italiană, de mână cu iubitul ei, Tim Burton, la...
Adevarul
Un supliment extrem de popular printre tineri ar putea crește riscul de cancer de colon. Avertismentul unui...
Newsweek
Contribuția de sănătate la pensie blochează discuțiile pentru noul guvern. Ce bani pierd pensionarii
Digi FM
Cum a pierdut Andreea Bălan 90.000 de euro și de ce a renunțat la recuperarea pagubei: "M-am supărat și am...
Digi World
Rutina surprinzătoare de dimineață a lui Novak Djokovic. Cele două băuturi cu care își „detoxifică” organismul
Digi Animal World
„Elefantul fantomă”, filmat pentru prima dată după cinci ani în Senegal: „Ar putea fi ultimul”
Film Now
Eric Dane, adevărul despre diagnosticul SLA care i-a schimbat viața: „E posibil să fiu luat de lângă fetele...
UTV
Goliath, țestoasa de 135 de ani, a devenit tată pentru prima oară: miracolul de la Zoo Miami