„Habar n-am ce se întâmplă”. Ce s-a petrecut în elicopterul patronului de la Leicester City cu câteva clipe înainte să se prăbușească

Data actualizării: Data publicării:
Elicopterul care s-a prăbușit cu patronul clubului de fotbal Leicester City la bord
Elicopterul s-a prăbușit în apropierea Stadionului King Power pe data de 27 octombrie 2018. Toate persoanele aflate la bord au murit. Foto: Profimedia Images

Ultimele cuvinte ale pilotului elicopterului implicat în accidentul în care patronul clubului Leicester City și-a pierdut viața au fost dezvăluite într-un raport oficial, potrivit Sky News.

După ce pilotul Eric Swaffer a pierdut controlul elicopterului, acesta poate fi auzit spunând: „Habar n-am ce se întâmplă”. Câteva secunde mai târziu, elicopterul s-a prăbușit în apropierea Stadionului King Power pe data de 27 octombrie 2018.

Detaliile au fost făcute publice într-un raport al Air Accidents Investigation Branch (AAIB) recent publicat despre accidentul care a avut loc la scurt timp după ce elicopterul a decolat direct de pe terenul de fotbal al stadionului.

Proprietarul clubului de fotbal, Vichai Srivaddhanaprabha, angajații săi Nursara Suknamai și Kaveporn Punpare, pilotul Eric Swaffer și partenera sa, Izabela Roza Lechowicz, la rândul ei pilot profesionist, au murit.

Leicester helicopter crash
În elicopterul prăbușit se aflau proprietarul clubului de fotbal, Vichai Srivaddhanaprabha, angajații săi Nursara Suknamai și Kaveporn Punpare, pilotul Eric Swaffer și partenera sa, Izabela Roza Lechowicz. Foto: Profimedia Images

Elicopterul Leonardo AW169 a ajuns la o altitudine de aproximativ 130 de metri înainte de a se prăbuși spre pământ.

Investigatorii au descoperit că pedalele pilotului s-au deconectat de rotorul din coada elicopterului, ceea ce a făcut ca aeronava să facă un viraj brusc la dreapta „imposibil” de controlat.

AAIB a descris-o drept o „defecțiune catastrofală” care a făcut ca elicopterul să se învârtă rapid de aproximativ cinci ori. 

În timp ce elicopterul se mișca incontrolabil, din cabina din spate a elicopterului, acolo unde ședea Vichai împreună cu angajații săi, cineva a strigat „hei, hei, hei!”

Swaffer, un pilot de 53 de ani cu foarte multă experiență, a spus apoi că nu are nicio idee ce se întâmplă și a „rostit o exclamație”, potrivit raportului.

AAIB a ajuns la concluzia că pilotul a luat deciziile cele mai bune, ridicând o manetă pentru a reduce unghiul de înclinare al elicopterului astfel încât impactul să fie cât mai blând.

elicopter-leicester-city-3
Elicopterul a fost cuprins de flăcări la scurt timp după ce s-a prăbușit. Foto: Profimedia Images

Elicopterul s-a prăbușit într-o zonă asfaltată de lângă stadion. Patru dintre cele cinci persoane aflate la bord au supraviețuit impactului inițial, dar au murit după ce aeronava a fost cuprinsă de flăcări în mai puțin de un minut de la prăbușire.

Investigația AAIB a descoperit că sistemul de control nu a mai funcționat din cauza unei defecțiuni la unul dintre rulmenții rotorului din coada elicopterului.

Adrian Cope, un inspector de la AAIB, a explicat că defecțiunea a apărut în urma unui proces îndelungat. Rulmenții trebuie inspectați după 400 de ore de uz, dar elicopterul nu zburase decât 331 de ore la momentul accidentului.

Unul dintre factorii care au contribuit la prăbușirea elicopterului a fost că regulile nu cer ca starea rulmenților să fie inspectată în mod regulat.

În urma investigației accidentului, AAIB a făcut opt recomandări de siguranță pentru Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) cu scopul de a rezolva „slăbiciuni sau omisiuni” existente în procesul de certificare a elicopterelor.

Problemele țin de proiectarea, validarea și monitorizarea componentelor esențiale pentru siguranța aeronavei.

Editor : Raul Nețoiu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri