Nava Costa Concordia a fost repusă în poziție verticală

Data publicării:
costa concordia5174953-AFP Mediafax Foto-ANDREAS SOLARO-2

Experţii spun că următoarea etapă este crucială, mai ales că nava nu mai poate pluti singură. De corpul epavei urmează să fie ataşate mai multe rezervoare metalice uriaşe, goale pe dinăuntru, care vor face ca nava să plutească.

Specialiştii speră că pot tracta vaporul de lângă insula Giglio, către destinaţia finală: un şantier naval unde Costa Concordia urmează să fie tăiată şi reciclată. Operaţiune de recuperare a vasului de croazieră naufragiat este cea mai amplă de acest fel făcută vreodată, dar cei implicaţi sunt convinşi că nu vor exista efecte pe termen lung pentru mediul înconjurător.

Salvarea navei a început ieri în jurul orei locale 9, după o întârziere 3 ore din cauza furtunii care a afectat insula Giglio. Toată operaţiunea trebuia să dureze iniţiat 12 ore, dar a durat aproape 20. Nava a fost rotită cu ajutorul a 56 de cabluri metalice uriaşe, prinse de partea stângă a epavei. Pe fundul mării au fost montate 6 platforme metalice pe care Costa Concordia va sta până când va putea pluti din nou.

Rotirea s-a întâmplat exact aşa cum credeam şi cum speram că o să se întâmple. A fost o operaţiune perfectă”, a declarat Franco Porcellacchia, vicepreşedintele corporaţiei Carnival.

Autorităţile italiene caută în continuare cadavrele a două dintre victimele naufragiului care nu fost găsite până acum. Inginerii vor începe acum curăţarea apelor din jurul insulei Giglio şi vor face planul pentru continuarea operaţiunilor. Până acum, costurile întregii proceduri sunt estimate la peste 600 de milioane de euro, bani ce vor fi plătiţi integral din despăgubirea primită de la firma la care era asigurată nava Costa Concordia.

Ne-am uitat să vedem condiţia tribordului. Arată destul de rău, dar ne aşteptam la asta. Vom avea multe de făcut în următoarele zile pentru a înţelege ce avem de făcut ca să finalizăm acest demers”, a mai spus Franco Porcellacchia.

În seara zilei de 13 ianuarie 2012, pachebotul cu 4200 de oameni la bord s-a lovit de stânci în largul insulei Giglio. 32 de oameni au murit. În momentul naufragiului, pe vas se aflau şi 56 de români. Toţi au scăpat cu bine. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri