Un indian s-a luptat în instanță 22 de ani pentru 25 de cenți plătiți în plus pe două bilete de tren

Data actualizării: Data publicării:
tren în India
Foto cu caracter ilustrativ: Profimedia Images

Un bărbat din India a câștigat un proces după 22 de ani de luptă juridică pentru două bilete de tren pe care a plătit 25 de cenți în plus în 1999, relatează BBC.

Tungnath Chaturvedi, de profesie avocat, a plătit 20 de rupii în plus, adică, 0,25 dolari, pentru două bilete de tren pe care le-a cumpărat în 1999. Întâmplarea a avut loc la gara din Mathura, în nordul provinciei indiene Uttar Pradesh.

Un tribunal pentru consumatori a dat, săptămâna trecută, un verdict în favoarea lui Chaturvedi și va obliga operatorul de căi ferate să-i dea înapoi suma de bani cu dobândă.

„Am fost la peste 100 de înfățișări în acest caz. Nu poți pune un preț pe energia și pe timpul pe care le-am pierdut luptând în acest caz”, a spus Chaturvedi, în vârstă de 66 de ani.

Tribunalele pentru consumatori din India se ocupă în mod specific de astfel de probleme legate de servicii prestate defectuos. Cazurile sunt, însă, foarte multe, iar tribunalele deseori se văd depășite de numărul uriaș – poate dura chiar și ani pentru ca astfel de cazuri simple să fie rezolvate.

Chaturvedi, care locuiește în Uttar Pradesh, călătorea din Mathura în Moradabad când casierul l-a suprataxat pentru cele două bilete pe care le-a cumpărat – biletele costau câte 35 de rupii fiecare, însă când i-a înmânat casierului o bancnotă de 100 de rupii, acesta i-a dat înapoi doar 10 rupii, taxându-l 90 de rupii în loc de 70.

Deși i-a atras atenția casierului că nu a primit suma corectă, acesta a refuzat să-i dea banii înapoi.

Din această cază, Chaturvedi a decis să facă o plângere împotriva operatorului de căi ferat, North East Railway Gorakhpur și împotriva casierului.

El spune că acest caz s-a rezolvat în ani de zile pentru că sistemul judiciar din India este foarte încet și greoi.

„Operatorul de căi ferate a încercat să obțină anularea procesului, motivând că astfel de plângeri ar trebui rezolvate de un tribunal feroviar și nu de unul pentru consumatori”, a spus bărbatul. „Ne-am folosit, însă, de un precedent al Curții Supreme, din 2021, care prevedea că acest caz poate fi tranșat de un tribunal pentru consumatori”, a adăugat el.

După o bătălie juridică de 22 de ani, judecătorul a anunțat verdictul – Chaturvedi va primi o compensație de 15.000 de rupii (aproximativ 188 de dolari) și i se vor înapoia cele 20 de rupii cu o dobândă anuală de 12% pentru toți cei 22 de ani care au trecut de la cumpărarea biletelor.

Tribunalul a mai decis și că dacă sumele nu vor fi plătite în 30 de zile, atunci dobânda pentru suma înapoiată va crește la 15%.

Chaturvedi spune că această compensație este măruntă și că nu este suficientă pentru totchinul mentalpe care acest proces i l-a cauzat. Familia lui a încercat să-l oprească de-a lungul anilor, însă el a perseverat.

„Nu banii contează. Este vorba de o luptă pentru dreptate și o luptă împotriva corupției, așa că a meritat. De asemenea, eu sunt avocat, așa că nu a trebui să angajez pe altcineva și să mai plătesc bani și pentru asta. Lucrurile astea sunt destul de scumpe”, a mai spus el.

Editor : Adrian Dumitru

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri