A fost descoperită o nouă specie de dinozaur. Cercetătorii spun că ar putea schimba tot ce se știa despre evoluția lui T. Rex

imagine cu t-rex
Oamenii de știință au descoperit recent o nouă specie de dinozaur care ar putea fi cea mai apropiată rudă a lui Tyrannosaurus rex găsită. FOTO: Shutterstock

Oamenii de știință au descoperit recent o nouă specie de dinozaur, care ar putea fi cea mai apropiată rudă a lui Tyrannosaurus Rex găsită vreodată, transmite Insider.

Numit T. mcraeensis, noul dinozaur arată că Tiranozaurii au crescut la dimensiuni enorme cu milioane de ani mai devreme decât credeau anterior experții.

Oamenii de știință au analizat mai bine un craniu fosilizat și un maxilar care au fost dezgropate acum mai bine de 40 de ani în New Mexico. Timp de decenii, ei ai crezut că oasele aparțin unui T. Rex, dar o echipă de cercetători a decis să arunce o privire mai atentă.

Ei au descoperit că o fosilă de Sierraceratops din aceeași zonă era mai veche decât credeau inițial. Acest lucru i-a făcut pe cercetători să se întrebe care este vârsta fosilei de Tyrannosaurus, a declarat Nick Longrich, paleontolog și biolog de la Universitatea din Bath, care a condus studiul.

„Ne-am dat seama că presupunerile vechi despre vârsta acestor fosile erau, probabil, greșite”, a scris Longrich.

La reexaminare, oamenii de știință au descoperit că oasele aparțineau unui dinozaur care a trăit cu aproape șapte milioane de ani înainte ca T. Rex să existe.

Mai mult, fosilele aveau câteva diferențe-cheie față de un T. Rex, ceea ce i-a determinat în cele din urmă pe Longrich și echipa sa să concluzioneze că aparțineau unei noi specii.

Cercetătorii și-au publicat descoperirea în revista Scientific Reports.

Este greu de estimat cât de mare a fost T. mcraeensis doar analizând un craniu și un maxilar, dar cercetătorii cred că dimensiunile sale erau asemănătoare cu cele ale unui T. Rex, măsurând aproximativ 12 metri lungime.

T. Rex nu a fost primul Tyrannosaurus, ci ultimul

„Asta înseamnă că Tyrannosaurus a devenit mult mai mare mult mai devreme decât am crezut. În timpul Cretacicului târziu, dinozaurii erbivori au devenit mai mari. Pentru a vâna aceste animale, familia Tyrannosaurus a trebuit să crească în dimensiuni. Aceste presiuni evolutive ar fi contribuit la dimensiunea masivă a Tyrannosaurusului”, a spus Longrich.

În ciuda a ceea ce mulți oameni de știință au crezut, T. Rex nu a fost primul Tyrannosaurus, ci ultimul, a spus Longrich.

Oricât de faimos ar fi T. Rex, încă nu se cunosc toate informațiile despre el, dar noua descoperire a cercetătorilor ar putea oferi mai multe indicii în această privință.

Deoarece fosilele lui T. mcraeensis au fost descoperite în New Mexico și este primul strămoș cunoscut al lui T. Rex, acest lucru susține ideea că T. Rex își are originea în America de Nord, nu în Asia, a mai spus Longrich.

Editor : B.C.