Sari la conținut

Moartea taximetriei. Cum arată viitorul industriei auto

Companiile de ride-hailing precum Uber sau Lyft vor fi în 2030 de cinci ori mai mari decât industria taximetriei. Estimarea vine de la banca americană Goldman Sachs care arată că deşi Uber este astăzi ţinta taximetriştilor şi a autorităţilor din întreaga lume, în final, modelul lor va domina.

Totul depinde şi de dezvoltarea maşinilor autonome, la care lucrează deja toată industria auto, plus industria IT. Însă când se va face pasul, iar maşina va veni singură la client, şase milioane de taximetrişti îşi vor pierde locul de muncă.

Pentru taximetrişti, acesta este doar începutul. În următorii 13 ani, industria de ride-hailing e aşteptată să crească de aproape opt ori. Ar ajunge să fie de cinci ori mai mare decât industria taximetriei şi va elimina de acolo 6,2 milioane de joburi. Deja în San Francisco, oraşul de unde vin Uber şi Lyft, piaţa de ride-hailing e de patru ori mai mare decât piaţa de taxiuri. Următoarea oprire: New York, Londra şi Tokyo, metropolele unde gradul de utilizare al aplicaţiilor e aşteptat să crească exponenţial tocmai fiindcă densitatea populaţiei e mare, iar ambuteiajele, la ordinea zilei.

Succesul modelului depinde însă de dezvoltarea maşinii care se conduce singură. Ar trebui să vină pe piaţă cel mai dev reme în 2020, moment în care , fără riscul de a exagera, s-ar produce revoluţia transporturilor. Pentru a ajunge acolo însă graniţele dintre IT şi industria auto se şterg. Daimler s-a aliat cu Uber, General Motors cu Google şi Lyft, iar BMW cu Intel.

„Vom ajunge acolo cu siguranţă şi chiar dacă mai sunt 8,10,12,15 ani până la maşina complet autonomă, cred că majoritatea companiilor vor să fie primele şi cele mai bune”, spune Akshay Anand, analist la Kelley Blue Book.

În acel moment, ar fi inutilă nu doar cumpărarea unei maşini, ci şi vânzarea ei. Calculele celor de la Goldman Sachs arată că managerul unei flote de autonome ar face 14 mii de dolari profit per maşină în trei ani, adică de nouă ori mai mult decât câştigă acum producătorul vânzând una. Companiile pot scoate mai mulţi bani, iar utilizatorii, fiindcă nu mai au nevoie de maşini personale, pot economisi mai mult.

Sau cel puţin, aşa sună teoria. Deşi consensul e că maşinile autonome ar reduce în final costurile de transport, întrebarea dacă nu cumva utilizatorul va trebui să suporte altfel de costuri. Dacă nu i se vor cere, de pildă, taxe care să compenseze banii pe care acum statul îi ia de la taximetrişti.

Etichete: masini , industria auto , companii auto , masini autonome , uber , lyft , ride-hailing , sfarsitul taximetriei , flote masini , afaceri viitor auto

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale