O echipă de cercetători din Israel a dezvoltat un tratament pe bază de iaurt pentru boli infecțioase, inflamații și holeră

castron iaurt profimedia
O echipă de cercetători din Israel a dezvoltat un tratament pe bază de iaurt pentru holeră și alte boli infecțioase și inflamații. Foto: Profimedia

Oamenii de ştiinţă israelieni au dezvoltat un nou tratament probiotic pe bază de iaurt pentru holeră şi alte boli infecţioase şi inflamaţii, a anunţat vineri Universitatea Ben Gurion (BGU) din sudul Israelului, relatează agenţia Xinhua, citate de Agerpres.

În cadrul unui studiu publicat în jurnalul ştiinţific Microbiome, oamenii de ştiinţă de la BGU au identificat noi candidaţi la medicamente pe baza moleculelor izolate din iaurtul probiotic pentru combaterea bacteriilor patogene şi pentru tratarea diferitelor afecţiuni inflamatorii.

Cercetătorii au izolat molecule secretate de drojdie în chefir, care este o băutură fermentată preparată din iaurt de lapte, produsă prin inocularea drojdiilor şi bacteriilor în lapte.

Apoi, oamenii de ştiinţă au constatat că aceste molecule au un potenţial semnificativ de a combate bacteriile patogene, prin reducerea semnificativă a virulenţei bacteriei Vibrio cholerae, care provoacă holera.

Strategie promiţătoare împotriva bacteriilor rezistente la antibiotice

Efectul antibacterian s-a bazat pe întreruperea proceselor de comunicare între celulele bacteriene şi de interferare în agregatele bacteriene, ce joacă roluri semnificative în virulenţa Vibrio cholerae şi în progresia bolii.

Obţinerea activităţii antibacteriene prin blocarea comunicării celulare reprezintă o strategie promiţătoare împotriva bacteriilor rezistente la antibiotice, au observat cercetătorii.

Oamenii de ştiinţă au constatat, de asemenea, că moleculele izolate au efect antiinflamator semnificativ în timpul „furtunii de citokine”, care este un răspuns extrem al sistemului imunitar şi totodată principala cauză de deces a pacienţilor diagnosticaţi cu COVID-19, dar şi în cazul afecţiunilor inflamatorii intestinale, cum ar fi boala Crohn.

Editor : Liviu Cojan