Sari la conținut

Google și Apple, rivali și pe piața plăților mobile

Momentan, Apple și Google evită să se atace frontal. Potrivit surselor The New York Times, Google va anunța în această seară o reîntregire a arsenalului său. Va fi lansat Android Pay, serviciul care le va permite cumpărătorilor să facă plăţi cu cardul direct din aplicaţiile magazinelor. Toată lumea câştigă. Clienţii fac comenzi simplu şi rapid, comercianţii îşi încasează banii şi în plus pot integra în Android Pay propriile programe de loialitate.

Cumpărătorii câştigă puncte la fiecare comandă şi au un motiv în plus să revină iar şi iar în magazinul online pentru noi achiziţii, pe care le pot face la preţ redus.

Cum tot sistemul e electronic şi plăţile sunt înregistrate, comercianţii au acces la un plus de informaţie - pot analiza cu uşurinţă obiceiurile de consum ale clienţilor şi pot lua decizii în funcţie de acestea.

Pentru Google, asta înseamnă că gigantul are şanse să convingă mulţi comercianţi să-i adopte serviciul, muşcând practic o felie din piaţă. Pentru a înlocui şi o altă parte a serviciilor bancare, Google se pregăteşte să reintroducă Google Wallet ca aplicaţie concentrată pe tranzacţii. Le va permite utilizatorilor să trimită bani direct unei alte persoane fără a mai trece prin site-ul băncii.

Luna viitoare şi Apple este aşteptat să vină cu îmbunătăţiri la sistemul său de plăţi mobile. Apple Pay va aduce, spun sursele The New York Times, un program de recompense pentru a-i aduce pe clienţi iar şi iar în magazinele cu care lucrează Apple.

Compania deja a semnat parteneriate cu mai multe bănci americane şi cu lanţuri mari de magazine şi deşi aceştia spun că serviciul e tot mai folosit, în piaţa plăţilor mobile, Apple porneşte însă din start cu un handicap. Doar comercianţii mari îi sunt parteneri. E foarte dificil să încheie contracte cu miile de comercianţi mici.

Cea mai mare limită pentru Apple, însă, e tocmai legătura dintre soft-ul său de plată şi hardware-ul cu care e compatibil. Apple Pay funcţionează doar pe iPhone, iar iPhone-ul are o cotă de piaţă de 16%, peste care serviciul de plăţi nu poate trece. Asta lasă mult spaţiu de extindere celor de la Google, care au oportunitatea să ducă Android Pay pe foarte multe telefoane de la mărci diferite.

Dar deşi acest lucru e în principiu un avantaj, se poate transforma într-o durere de cap pentru Google. Samsung a cumpărat recent LoopPay, un rival al Google în piaţa plăţilor mobile. Sud-coreenii ar putea duce utilizatorii Android Pay către propriul lor serviciu.

La mijloc sunt foarte mulţi bani. Potrivit datelor de la Forrester Research, doar piaţa americană a plăţilor mobile valora 52 de miliarde de dolari anul trecut. În patru ani se estimează că suma aproape se va tripla.

Totuşi, deşi sunt mulţi bani de câştigat şi atât Google cât şi Apple au buzunare îndeajuns de adânci încât să investească serios în acest segment, însăşi ideea de plăţi mobile ar putea fi limitată. Se doreşte înlocuirea serviciilor bancare, dar analiştii cred că e o tehnologie care caută probleme. Banii cash şi plăţile cu cardul sunt uşor de folosit şi au rădăcini adânci în toată lumea. Astfel că portofelele digitale pot fi mai degrabă o completare decât un înlocuitor.

Etichete: Apple , google , plati mobile , portofele electronice

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale