Sari la conținut
News Alert

Vânzătorii de păreri. Blogurile care influenţează deciziile turiştilor

Simonei i-a plăcut întotdeauna să călătorească. În timp, a ajuns să facă asta din ce în ce mai des, iar de doi ani are chiar şi un blog unde scrie despre vacanţele sale, dar şi despre diverse produse pe care le testează.

„Încerc să nu-mi mint cititorii şi să-mi spun mereu opinia mea corectă. Mai ales, ştiind că mulţi dintre ei se bazează pe ceea ce scriu eu pentru a-şi achiziţiona un produs, o experienţă, un serviciu...orice”, a spus Simona Stănescu, blogger de turism.

Acelaşi lucru încearcă să-l facă şi Maria Radu împreună cu prietena sa. Împreună au un blog dedicat celor pasionaţi de aventuri pe munte şi drumeţii.

A venit oarecum natural, nişa asta de turism de aventură, turism în aer liber, în natură, cu sporturi extreme...canyoning, drafting, drumeţii. Ceea ce este foarte aproape de sufletul nostru şi anume urcatul pe munte şi am zis să oferim o alternativă de petrecere a timpului liber altfel. Să-ţi depăşeşti limitele, să încerci ceva nou”, a spus Maria Radu, blogger de turism.

Pregătirea acestor excursii trebuie făcută, însă, cu atenţie. Şi cum alegerea produselor nu este întotdeauna uşoară, aici, intervin bloggeriţele.

Vânzătorul dintr-un magazin de reprezentanţă poate să-ţi facă o descriere foarte bună, dar doar a produselor lor. Ceea ce nu este suficient pentru tine, pentru a putea lua o decizie în deplină cunoştinţă de cauză. Noi fiind destul de implicate în activităţi sportive şi montane deja avem o experienţă concretă”, a spus Maria Rus, blogger de turism.

Cei mai populari bloggeri pot câştiga câteva mii de euro lunar, dacă pagina lor are sute de mii de vizualizări. „În străinătate se câştigă din organizarea de călătorii cu cititorii, din realizarea de ghiduri turistice împreună cu edituri cunoscute, din publicarea de materiale în reviste. Pe când, în România, inclusiv din review-uri, afişare de bannere”, a spus Răzvan Pascu, consultant în turism.

Conform unui studiu recent, peste 70% dintre cei care citesc constant blogurile din România au sub 40 de ani, câştiguri peste medie, studii superioare şi sunt utilizatori activi de internet cu conturi pe Facebook sau Instagram.