Live

Posibil criminal în serie la Caracal. STS, despre cele trei apeluri la 112: Fata a sunat de trei ori într-un interval de cinci minute

Data actualizării: Data publicării:

Serviciul de Telecomunicații Speciale a oferit vineri după-amiază explicații cu privire la cele trei apeluri la 112 în cazul fetei de 15 ani care a dispărut miercuri în județul Olt. Mai exact, STS respinge acuzațiile IGPR privind localizarea apelurilor și spune că această informație este dată de către furnizorul de telefonie mobilă. În plus, STS mai spune că poliția a avut „informație de localizare primară” în cazul fiecăruia dintre apeluri și precizează că nu identifică locul telefonului și nici celula operatorului de telefonie prin care se efectuează apelul.

Alexandra, fata de 15 ani, dispărută în urmă cu o zi în Olt și despre care se crede că a fost ucisă și arsă de către Gheorge Dincă a apucat să sune la 112 de trei ori, într-un interval de șapte minute, spunând că este într-o casă aproape părăsită.

Poliția Română a spus anterior că STS nu a reușit să localizeze corect apelurile, însă, iată că Serviciul afirmă că polițiștii au avut la dispoziție „informația de localizare primară”. 

Potrivit datelor furnizate de STS, primul apel la 112 al Alexandrei a fost făcut la ora 11:05, însă acesta a fost întrerupt chiar de către ea.

Imediat, tânăra a sunat din nou și a reușit să discute cu operatorul și ar fi furnizat o adresă de pe o carte de vizită găsită în locuința în care se afla, dar că nu știa dacă adresa de pe cartea de vizită este și cea în care se află la momentul apelului.

Potrivit Mediafax, în timpul acestui apel ea ar fi spus: „Mă aflu într-o casă veche, aproape părăsită, iarbă în curte. Are doi câini lupi, e într-un service.”

La ora 11:12 este preluat al treilea apel. STS nu oferă informații cu privire la eventuale informații transmise în timpul acestui apel, dar precizează că operatorul 112 a încercat de nouă ori să reapeleze numărul de pe care s-a efectuat apelul, la toate aceste apeluri intrând mesageria vocală.

Comunicatul STS:

„La fiecare din cele trei apeluri, informația de localizare primară a fost disponibilă la nivelul Dispeceratului de Poliție, fiind transmisă de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unui identificator de sector de celulă (cell-id/sector-id), conform art. 27 din Decizia ANCOM nr. 1023/2008. Această informație de localizare primară a fost preluată de sistemele informatice SNUAU și pusă la dispoziţia operatorilor 112 şi dispecerului Poliției, în sistemul informatic GIS, așa cum a fost primită, pe timpul procesării apelului.

Referitor la cazul aflat în discuție, către numărul de urgență 112 au fost inițiate 3 apeluri la 112:

Primul apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:05:07

-          11:05:41: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției

-          11:05.52: apelanta a deconectat apelul cu operatorul 112

-          11:06:55: dispecerul Poliției a preluat cazul de la operatorul 112, apelanta nemaifiind în convorbire;

Al doilea apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:06:25

-          11:06:55: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției

-          11:07:53: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta;

Pe timpul discuției cu dispecerul de la Poliție, apelanta nu a reușit să furnizeze date privind adresa/locația în care se află, dar a furnizat o adresă de pe o carte de vizită pe care o găsise în locația în care se afla. Apelanta a menționat că nu știe dacă adresa de pe cartea de vizită este cea în care se află la momentul apelului.

Al treilea apel a fost preluat de operatorul 112 la ora 11:12:36

-          11:12:43: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției

-          11:12:51: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta;

Ulterior, pentru a obține informații suplimentare referitor la locul în care se afla apelanta, operatorul 112 a încercat de nouă ori să reapeleze numărul de pe care s-a efectuat apelul, la toate aceste apeluri intrând mesageria vocală.

STS nu identifică locul telefonului și nici celula operatorului de telefonie prin care se efectuează apelul.

Toate aceste informații sunt furnizate de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unor sectoare de cerc și sunt disponibile la nivelul operatorilor și dispecerilor implicați în gestionarea cazului.”

Redactor: George Costiță

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Nota surprinzătoare primită de Radu Drăgușin după ce a jucat 103 de minute în ultimul meci al sezonului pentru Tottenham

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

„Brancardierul morții”, bărbatul care a ucis 11 oameni, a ieșit din închisoare. Primele imagini cu Grigore Bota

„Maniacul de pe Volga”. Criminalul în serie care a ucis 31 de femei în Rusia și-a aflat pedeapsa

Jumătate din cele 10 milioane de apeluri la 112 nu au fost urgențe. Oamenii reclamă traficul blocat și înjură operatorii

Povestea operatorului 112 care a preluat primul apel de urgență din România, în urmă cu 20 de ani

Partenerii noștri