Live

Mii de șoferi de tir, trași pe dreapta de criză. Transportul auto de marfă s-a redus, în nici 3 luni, la jumătate

Data publicării:
Credit foto: Guliver/Getty Images

Transportul auto de marfă s-a redus la jumătate, iar mii de șoferi au intrat în concediu fără plată. De vină este lipsa cererii de transport pentru toate categoriile de mărfuri, spune Alin Crețu, președintele Asociației Transportatorilor de Mărfuri Bucovina, citat de Monitorul de Suceava. În plus, firmele de transport au fost nevoite să-și reducă tarifele/kilometru. Ca urmare a încasărilor mici, mulți dintre transportatori nu reușesc nici măcar să-și acopere costurile și se tem că își vor pierde, curând, și camioanele luate în leasing.

De la mijlocul lunii noiembrie și până în prezent, volumul de marfă transportat a scăzut cu 40-50%, ceea ce a declanșat reacții în lanț. În lipsa comenzilor, mii de șoferi de tir au fost concediați.

"Este vorba de transportul de mărfuri din comunitatea europeană care este puternic afectat. Deocamdată, nu știu să existe falimente, dar sunt mii de șoferi care au fost trimiși în concediu fără plată. Dacă până acum se căutau șoferi pentru angajare, situația din momentul de față este exact opusă: foarte mulți șoferi caută locuri de muncă", spune președintele Asociației Transportatorilor de Mărfuri Bucovina, Alin Crețu.

Numai în județul Suceava sunt circa 10.000 de tiruri, scrie presa locală. Din cauza lipsei cererii de transport pentru toate categoriile de mărfuri, unii transportatori acceptă să plece la drum cu prețuri mult sub cele care să le asigure un minim profit, spune Alin Crețu.

Până la reducerea volumului de marfă transportat la jumătate, prețul perceput era curprins între 1,3-1,5 euro/kilometru. Criza din domeniu a făcut ca tarifele să scadă cu cel puțin 0,30 euro/kilometru.

Jurnaiștii de la Monitorul de Suceava vin și cu un exemplu de calcul: pentru o cursă de aproximativ 2.700 kilometri, pe ruta București - Franța, o firmă a oferit 0,89 euro/km. O astfel de ofertă nu acoperă nici măcar cheltuielile directe, se plâng transportatorii. Numai carburantul costă circa 1.150 de euro, 600 de euro - taxele de drum, iar plata șoferului se ridică la 700 de euro. La total se adaugă apoi și plățile pentru asigurări, mentenanță și leasing.

De altfel, cei mai loviți de criza din domeniu sunt cei care și-au cumpărat camioanele în leasing. Pentru un ansamblu nou, format din cap tractor și remorcă, rata lunară e de 2.500 de euro/lună, iar asigurările RCA și Casco costă, în medie, 300 de euro lunar.

Editor : Izabela Zaharia

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Mihai Neșu, adevărul despre divorț: ”Ei nu i-a plăcut niciodată”. S-a spus că soția l-a părăsit după accidentul teribil

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Pățania unui șofer român oprit de polițiști în Germania. Când au văzut ce transporta, s-a prefăcut brusc că nu mai înțelege limba

Momentul în care un bolovan uriaș cade peste un camion. Șoferul a supraviețuit miraculos

Bani pentru fermieri și benzi în vămi dedicate camioanelor înmatriculate în UE. Ciolacu: Vor avea prioritate în fața celor din Ucraina

Fermierii francezi distrug camioanele cu alimente venite din afara țării. Un cuplu de șoferi din România a rămas fără 10 tone de carne

Partenerii noștri