Soluţiile găsite în Cluj-Napoca pentru traficul infernal
Traficul din Cluj-Napoca tinde să devină mai aglomerat pe zi ce trece. Tot mai multe maşini traversează zilnic oraşul din inima Transilvaniei, de patru ori mai multe faţă de anii 2000. Iar şoferii care găsesc şi un loc de parcare se pot considera norocoşi. Acum, autoritățile locale caută tot felul de soluţii. Soluţiile găsite până acum: extinderea transportului în comun și taxe uriaşe la parcare.
Motorina ar putea dispărea din benzinării în următorii ani
Tigrul platanului a invadat unele orașe
Povestea de succes a unui român care spală mașinile Regelui Charles
Accident grav în Neamț: 3 tineri au murit iar alți 4 au fost răniți
Accident grav în Ialomița. Un om a murit iar alți 5 au fost răniți
Traficant dat de gol de viteză
Românii cred că polițiștii din trafic sunt prea puțini și prea blânzi cu șoferii care încalcă legea
Sute de morminte vor fi mutate dintr-un cimitir din Cluj
Scandal la plata taxelor la Cluj-Napoca
Bulevardele clujene sunt tot mai neîncăpătoare pentru autoturisme. În anul 2000, pe străzile din Cluj-Napoca circulau 56.000 de maşini, acum, însă, odată cu înflorirea economică pe care a cunoscut-o oraşul...
Dan Tarcea, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca: „Discutăm de 210.000 de mașini, deci practic o creștere de 4 ori a numărului de mașini.
Din anul 2013 până în anul 2017 traficul a crescut cu 40%, avem deja măsurători de trafic, iar în anul 2017 - 2018 traficul a crescut cu 10% deci vedem că în ultimii ani traficul a crescut extrem extrem de mult”.
Oraşul din inima Transilvaniei e în pericol de a se bloca, în urma ambuteiajelor care se creează tot mai des la orele de vârf. Autorităţile locale caută o soluţie salvatoare, în timp ce şoferii stau în trafic cu orele.
Ce spun oamenii:
„Acum e aglomerat. Exagerat. Am stat un ceas până am ajuns aici”
„Lejer sub nicio formă. Destul de aglomerat tot timpul. Indiferent. Poate sâmbătă după-masă un pic mai liber, dar în rest cam la fel”.
Dan Tarcea, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca: „Cea mai importantă măsură este să încurajăm folosirea mijloacelor de transport în comun. Doar anul acesta am cumpărat 11 autobuze electrice, 15 autobuze marca Mercedes de 18 metri, 60 de autobuze Mercedes de 12 metri. Avem licitații pentru 50 de troleibuze și 60 de autobuze”.
În centrul istoric din Cluj-Napoca, şoferii se bat pentru locurile de parcare, prea puţine de altfel: unul la patru maşini. Pentru a limita numărul de vehicule parcate în zonă, autorităţile au majorat taxa de parcare.
Oana Buzatu, purtător de cuvânt la Primăria Cluj-Napoca: „În zona 1 avem peste 1.400 de locuri de parcare, taxa orară va fi de șapte lei, iar utilizarea fiecărui loc de parcare crește din analize noastre”.
Potrivit datelor oficiale, în municipiu sunt înscrise 210.000 de maşini, iar alte peste 80.000 de mașini tranzitează Cluj-Napoca în fiecare zi.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News