Renault vrea să contracareze influența producătorilor chinezi pe piața europeană. Crearea unui fond comun de finanțare este necesară

Alexandru Gologan Data publicării: Data actualizării:
renault auto electric
sursa: profimediaimages.ro/

Directorul Renault, Luca de Meo, a făcut marţi un apel pentru crearea unui fond european prin care subvenţiile şi materiile prime necesare automobilelor electrice să fie alocate mai ușor. Oficialul vrea dezvoltarea infrastrucurii europene pentru a contracara influența pe piață a mașinilor produse în China.

Directorul Renault, Luca de Meo promovează avantajele unei abordări transfrontaliere când vine vorba de dezvoltarea şi finanţarea industriei automobilelor electrice, în loc de simpla stabilirea a unor termene limită pentru eliminarea automobilelor care funcţionează pe benzină şi motorină. O astfel de abordare ar include punerea la comun a cheltuielilor pentru subvenţiile acordate consumatorilor şi crearea de zone economice "verzi" cu facilităţi fiscale pentru angajaţii din cadrul uzinelor.

"Atunci când stabileşti un termen limită pe 12 ani şi spui că în 12 ani nu se vor mai produce autoturisme cu motoare pe combustie, iar dacă nu faci asta vei fi amendat, şi ne vedem peste 12 ani la capătul tunelului, asta nu este o strategie. Noi propunem să încercăm să punem la punct un plan cu autorităţile publice, cu oameni din toate industriile. În joc este aproximativ 10% din producţia Europei", a declarat Luca de Meo într-un interviu pentru Financial Times.

Industria auto se confruntă cu o încetinire a vânzărilor de automobile electrice în Europa, în condiţiile în care constructorii auto au investit sume mari pentru a produce automobile electrice dar acestea sunt prea scumpe pentru consumatorii afectaţi de inflaţie.

Luca de Meo a subliniat că inclusiv rivalii vor beneficia de pe urma unei abordări strategice mai ample la nivel european.

"Dacă vrei să accelerezi, nu îţi doreşti să ajungi în situaţia în care în Norvegia ponderea automobilelor electrice este de 90% în timp ce în Spania este de 4%. Ar trebui să punem toate fondurile disponibile într-un singur coş care să fie acordate celor care nu au bani pentru aceste investiţii", susține şeful Renault.

Un motiv serios de îngrijorare este ameninţarea automobilelor electrice ieftine venite din China. Comisia Europeană a deschis o investigaţie asupra subvenţiilor de care beneficiază automobilele produse în China şi are în vedere posibilitatea de a introduce tarife vamale.