Sari la conținut

Clipurile de promovare a României realizate de străini au milioane de vizualizări pe internet

Străinii ne promovează ţara mai bine decât o facem noi. Oraşele din România sunt comparate cu cele din basme în filmuleţele postate pe site-urile de socializare de turiştii care au vizitat aceste meleaguri. Imaginile cu Transfăgărăşanul, cel mai spectaculos drum din lume, şi Viscri, satul-vedetă de la poalele Făgăraşului au adunat, în scurt timp, peste 11 milioane de vizualizări.

O ţară idilică, plină de peisaje de poveste. Aşa arată România în filmuleţele devenite virale pe site-urile de socializare. Un clip video a fost postat acum 5 luni şi a strâns deja peste 11 milioane de vizualizări, de 4 ori mai mult decât numărul turiştilor care ne-au vizitat anul trecut ţara. De cealaltă parte, clipurile oficiale de promovare ale turismului românesc nu se bucură de acelaşi succes. Ultimul a fost publicat acum 4 ani şi a fost văzut, până acum, de doar 50 de mii de internauţi.

Ar trebui să renunțăm la modalitatea asta clasică: mănăstirile din nodul Moldovei, poate sunt turiști care văd lângă mănăstire ceva interesant. Abordarea unei destinații nu mai poate fi făcută de o echipă de marketing. E important să îi lăsăm pe turiști să ne descopere, să vedem ce le place și să îi lăsăm pe ei să facă promovarea”, spune Ciprian Enea, consultant turism .

Majoritatea turiştilor străini care aleg să viziteze România ajung aici încurajaţi de prietenii care ne-au trecut pragul.

Numărul turiştilor care înnoptează în România a crescut cu aproape 12% anul trecut. Când vine vorba de ce i-a determinat să vină în vizită în ţara noastră, doar 3 procente dintre ei spun că i-au inspirat... clipurile de promovare ale ţării noastre.