Sari la conținut

Autostrăzi în ritm de melc

Termen pesimist pentru deschiderea lotului 2 din autostrada Lugoj-Deva, anul 2023.  Potrivit reprezentanților ProInfrastructura, cel mai târziu în a doua jumătate a anului 2019, vom circula pe autostradă de la Sibiu și până la granița vestică de la Nădlac, cu excepția unui tronson de 13 kilometri între Margina și Coşeviţa. Secțiunea lipsă conține deja vestitele tuneluri, pentru care nu s-a organizat nici măcar licitația. Acum, nici reprezentanții Companiei de Drumuri nu mai cred că în 2021 vom avea lotul finalizat.

”Lotul doi din tronsonul Lugoj - Deva trebuie finalizat până în 2021. Asta în condiţiile în care celelalte două loturi care duc la Deva vor fi gata la sfârșitul acestui an. Așadar, pentru cel puțin doi ani, șoferii care merg de la Timișoara spre centrul țării vor coborî de pe autostrada la Margina, vor merge 134 kilometri pe drumul național şi apoi vir urca din nou pe șoseaua rapidă la Coşeviţa”, relatează Caterina Ledrer, jurnalist Digi24 Timișoara.

Iar traseul de 13 kilometri pe DN68A nu este deloc ușor. Se circulă în coloană mai mereu, iar gropile apărute la tot pasul sunt imposibil de evitat.

Reprezentanții Pro Infrastructura spun că șoferii nu vor scăpa de chin decât în 2023, termen cu doi ani mai lung decât cel oferit oficial de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

„Secțiunea lipsă de autostradă, dintre cele două localități, conține vestitele tuneluri de pe autostrada A1 Lugoj-Deva lot 2 care nu au fost încă scoase la licitație de CNAIR și nu se preconizează că se va întâmpla acest lucru în viitorul apropiat. Noi credem că un termen optimist pentru finalizarea acestor tuneluri ar fi abia anul 2023" - sursa: Pro Infrastructura.

Documentația pentru licitația lotului 2 din autostrada Lugoj-Deva va ajunge spre analiză la Agenția Națională pentru Achiziții Publice în aproximativ 2 săptămâni. Însă, construirea tunelurilor şi a șoselei de mare viteza va dura aproape 4 ani. Nici măcar reprezentanții Companiei de Drumuri nu mai cred că vom circula pe lotul 2 în 2021, termenul oficial de pe site-ul CNAIR.

”După ce va fi validată de ANAP va fi postată pe SEAP în vederea ofertării contractului de proiectare şi execuție. Proiectarea ar urma să fie, diun estimărilor noastre, 12 luni, iar execuția 36 de luni, dar nu pot să avansez date exacte până când documentația nu este finalizată. Vorbim deja de 4 ani. Nu cred că există șanse ca în 2021 să fie gata acest lot”, a declarat Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

La fel s-a întâmplat şi cu construirea lotului 2 din tronsonul Timișoara - Lugoj.  Acesta a fost deschis la 2 ani distanță de la finalizarea primului segment al autostrăzii.

reporter: Caterina Ledrer/ operator: Mihai Pop