Primăriile, îngropate în acte

Data publicării:
PRIMARII HARTII

Salarii tăiate şi volum de muncă înzecit - aşa stau lucrurile în primăriile din ţară la început de an. Primarii şi funcţionarii se plâng că, din cauza birocraţiei, în loc să fie uşurată, munca lor devine tot mai anevoioasă.

"Cu acele formulare pe care le aveam până acum, eram obişnuiţi. Veneai în Consiliul Local, prezentai bugetul, prezentai tot, acum toate trebuie modificate. Trebuie să intri în calculator, să refaci, să comanzi alt program, cu noile formulare, că dacă nu le ai, stai degeaba", a spus Dragoş Serafim, primarul comunei Cristian, PSD.

Cele mai mari probleme sunt în localităţile mici, unde numărul funcţionarilor din primării este redus şi durează mai mult ca actele necesare pentru efectuarea plăţilor să fie gata în timp util. În plus, salariile nu îi motivează pe oameni deloc.

"Înainte, făceam un ordin pe un capitol, acum se împart pe fiecare activitate. Ordinele se scot pe fiecare contribuţie în parte. Lipsa de personal este clară, nu putem să angajăm, în loc să ne simplificăm, ne îngreunăm activitatea", a precizat  Andrei Mălureanu , director economic în cadrul Primăriei Cristian.

La primăria din Râşnov ar fi trebuit să lucreze 140 de funcţionari. În acest moment, însă, instituţia are doar 90 de angajaţi. Astfel, pentru fiecare dintre ei, volumul de muncă, de acum, va fi cu mult mai mare, iar timpul de lucru, de asemenea, va creşte şi el.

"La salarii trebuie să ai câte un cont separat, ceea ce înseamnă salariu de bază, indemnizaţie de conducere,  spor de vechime, deci, dintr-odată începem să detaliem extrem de mult", a spus Adrian Veştea - primar Râşnov, PNL.

"Am generat conturile după structura bugetului, cum spun normele noi. Dintr-un număr de maximum 10 conturi, acum s-au generat 415 conturi", a declarat Gabriela Agafiţei - director economic Primăria Râşnov.

Noul ordin privind întocmirea documentaţiei în primării este unul dintre motivele principale pentru care salariile bugetarilor vor întârzia în această lună cu cel puţin zece zile. Situaţia va fi diferită, însă, în marile oraşe, unde, cu un întreg departament economic la primărie, lucrurile merg ceva mai repede.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri