Podurile feroviare de la Feteşti şi Cernavodă, pline de fisuri. CFR va plăti peste 34 milioane de euro pentru reparaţii

Data publicării:
tren pod

Valoarea proiectului de refacere a structurii celor două poduri noi depăşeşte suma de 34 de milioane de euro. Majoritatea sumei provine din fonduri europene iar o mică parte reprezintă fonduri bugetare.

Claudiu Moisei, şef Divizia de Linie, sucursala CF Constanţa, a declarat pentru Digi24 că "până în prezent, s-a organizat licitaţia pentru consultanţă. A fost semnat constractul de consultanţă iar, pe 25 februarie, este o licitaţie organizată de CNCF, când se vor deschide ofertele iar, dacă va fi desemnat un câştigător, în 90 de zile vor începe lucrările de reabilitare."

Constructorii care au lucrat la ridicarea celor două poduri de la Cernavodă şi Feteşti au făcut o muncă de mântuială, susţin autorităţile feroviare, căci după numai câţiva ani, au început să apară primele fisuri în structura metalică.

Greşelilor de construcţie li s-a adăugat şi lipsa de interes a Guvernului, cu toate că specialiştii anunţau în urmă cu mai bine de patru ani că podurile nu mai sunt sigure şi că prezintă peste 300 de fisuri. Aceasta nu este singura problemă: podul nou de la Cernavodă a fost dat în folosinţă în 1987. Din cauza uzurii extrem de mari a suprastructurii feroviare, trenul circulă acum cu o viteză de numai 30 de km pe oră.

Cu mersul melcului

Trenurile ajung la destinaţie cu aproape un sfert de oră întârziere, deşi, teoretic, ambele poduri au fost proiectate pentru o viteză de 140 de kilometri pe oră.

Singura soluţie ca acestea să fie reparate este ca traficul feroviar să fie preluat de cele două poduri vechi construite de Anghel Saligny, aşa că autorităţile se văd nevoite să investească mai întâi în repararea lor.

Sursa foto: ro.wikipedia.org

Podul Anghel Saligny a fost închis în 1995, din cauza scăderii traficului feroviar. Acum, după mai bine de 18 ani, Căile Ferate doresc să îl renoveze şi să îl redea temporar circulaţiei. Cei de la CFR susţin că Saligny, pod suspendat la 24 de metri deasupra Dunării, nu ridică probleme de siguranţă. "Suprastructura, tablierul, nu a suferit avarii, nu are defecte. A fost ţinut permanent, prin revizii periodice, reparaţii necesare", a declarat Marcel Bordeianu, şef Secţia de Poduri Dunăre, CF.

În iulie 2012, Căile Ferate au mai încercat să acceseze bani europeni pentru Podul Anghel Saligny de la Cernavodă: 50 de milioane de euro. Însă în zonă există un stol de păsări protejate prin Natura 2000, iar Comisia Europeană a cerut un studiu de mediu pentru a vedea care ar fi impactul acestor lucrări asupra înaripatelor protejate de lege. Banii nu sunt pierduţi: pot fi accesaţi până în 2015.


reporter: Oana Manoilă
operator: Cristian Caciauna

editor web: Anca Medrea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri