Sari la conținut

Profesorii din Oradea, discuţii despre metode moderne de predare

Profesorul secolului al XXI-lea trebuie să fie în pas cu tehnologia. Zeci de dascăli de la mai multe şcoli din Oradea au discutat despre aplicarea metodelor moderne pentru a face şcoala mai atractivă şi interesantă pentru elevi. Dezbaterile au avut loc în cadrul unui simpozion organizat miercuri şi joi la Oradea.

Dascălii au discutat cum pot face şcoala mai atractivă pentru elevi şi cum să îşi actualizeze metodele de predare pentru a ţine pasul cu tehnologia.

"Să identificăm noi strategii, astfel încât educaţia să funcţioneze la un potenţial maxim. Alături de elevi, profesori şi şcoala, cu toţii învăţăm", susţine Alin Novac-Iuhas, șeful IȘJ Bihor.

"Vorbim despre tranziţia din ciclul primar în ciclul gimnazial şi să înţeleagă care este specificul dezvoltării copilului în ciclul gimnazial, pentru că se produc schimbări semnificative. Diferenţele între copiii de ciclul primar şi copiii din ciclul gimnazial, de exemplu felul în care se raportează la reguli, la autoritate, la sarcinile şcolare, grupul de prieteni", spune conf. univ. dr. Delia Bîrle, de la Universitatea din Oradea.

Timp de două zile, mai mulţi profesori au abordat teme precum cerinţele societăţii actuale, strategii şi perspective în educaţie.

"Evenimentul este organizat pentru cadre didactice şi părinţi. Simpozionul nostru se desfăşoară pe parcursul a două zile: astăzi sunt temele prezentate, iar mâine vom avea teme dezbătute în plen de cadre didactice", a precizat Florina Muscă, directorul şcolii "Oltea Doamna" Oradea.

Simpozionul naţional "Profesorul secolului XXI" se află la cea de-a doua ediţie.

Reporter: Bianca Firezar
Operator: Norbert Hegedus

Pe aceeași temă