NĂSCUT ÎN ROMÂNIA. Ce reprezintă Facebook pentru tinerii din România

Data publicării:
Facebook-mfax

Facebook este acum un brand mai popular decât Elvis. Imensa platforma de socializare creată în anul 2004 de către deja celebrul Mark Zuckerberg are în momentul de faţă peste un miliard de utilizatori activi.

Dintre aceştia România este reprezentată de 6 milioane de membri care este un număr foarte mare dacă este să luăm în calcul numărul total de conexiuni la internet. Iar dintre aceştia tinerii cu vârste între 13 şi 24 de ani ocupă peste 50% din total.

„Dacă stau să mă gândesc la mine în liceu sau în comunitatea mea de prieteni rareori găseşti o persoană care nu are Facebook sau care să nu folosească Facebook frecvent şi că atare cam 90% sau poate chiar mai mult, 95% dintre copii din generaţia mea folosesc Facebookul frecvent şi da, din acest punct de vedere, putem să ne numim generaţia Facebook”, recunoaște Claudiu Toader, elev în clasa a X-a.

Dar Facebook nu a fost nici de departe primul site destinat socializării. Platforma albastră a fost precedată de numeroase alte tentative care însă nu au ajuns la acest nivel impresionant de utilizare. Facebook a devenit nu numai un fenomen de proporţii ci marca unui nou mod de comunicare.

„Comunicarea e facilitată prin prisma mijloacelor ăstora şi cred că cumva le e mai uşor să obţină prieteni sau să obţină comunicare pentru că asta e ce îi preocupă prioritar la vârsta asta: să aibă cât mai mulţi prieteni şi cum să fie un prieten bun şi în ce manieră să-şi bucure şi să-şi satisfacă prietenii şi în felul asta interacţiunea dintre ei e mult mai facilă”, a explicat Alina Plăișeanu, psiholog.

Pentru prima dată putem vorbi despre o generaţie a platformelor de socializare, despre o generaţie Facebook. Putem vorbi despre un nou mod de a-ţi face prieteni, de a explora, de a te defini.

„Ţi-e mult mai uşor să-ţi creezi o anumită imagine prin pozele pe care le pui sau linkurile pe care le postezi, statusurile pe care le ai. În viaţa reală eşti mult mai transparent. Oamenii îşi dau mult mai uşor seama când minţi sau când eşti nenatural”, crede Cristina Tudor, din clasa a XI-a.

„Nevoia de bază este de a se face vizibili şi de a avea prieteni, de a fi social. La începutul adolescenţei asta este prima nevoie care se face cunoscută”, a mai spus psihologul.

Cât este însă de îngrijorătoare această realitate virtuală pentru părinţi? Cât de multe riscuri prezintă mediul online? Cât de fină este linia dintre utilitate şi exces?

„De regulă îmi verific telefonul cam din oră în oră să văd ce notificări am mai primit şi când stau acasă e constant un tab deschis pe Facebook”, a mai spus Claudiu.

Mereu tindem să fim nostalgici şi să tânjim după terenuri familiare însă lumea este în permanentă schimbare. Şi chiar dacă avem impresia că lucrurile sunt foarte diferite acum decât pe vremea noastră ăsta nu este neapărat un lucru rău. Ci doar diferit.

„Cred că ghidajul părinţilor este şi se manifestă până la sfârşitul adolescenţei ceea ce înseamnă că în situaţia asta de copilărie e foarte important ca ei să fie prezenţi şi să afle şi să monitorizeze dar nu pe ascuns fără ca copilul lor să ştie despre ce e vorba. O îndrumare directă şi clară din partea unui părinte va fi mult mai bine primită şi sigur mai bine decât o lipsă de implicare în interesele copilului”, a sfătuit psihologul.

Deşi fără îndoială spaţiul online prezintă pericolele sale, nu pistoalele omoară oameni, ci oamenii omoară oameni. Aşadar depinde de fiecare dintre noi în parte să-i educăm pe cei mici să folosească resursele online cu măsură şi responsabilitate.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate