2.000 de români din afara ţării s-au înregistrat pentru votul la alegerile parlamentare. Ce documente sunt necesare pentru înscriere

Data publicării:
vot diaspora danemarca item
Foto: Facebook MAE

2.000 de cetăţeni români cu drept de vot din afara ţării s-au înregistrat până joi pe portalul www.votstrăinătate.ro pentru alegerile parlamentare din acest an, informează Autoritatea Electorală Permanentă. 1.393 dintre aceştia au optat pentru votul prin corespondenţă, iar 607 pentru votul la secţie.

Înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secţie de votare a demarat pe 1 aprilie şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale, reaminteşte AEP într-un comunicat.

Preşedintele AEP, Constantin-Florin Mituleţu-Buică, reiterează apelul său către românii din străinătate să opteze "pentru votul prin corespondenţă, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanţă, fără cozi, fără deplasări, fără costuri şi fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluţia evoluţia pandemiei de coronavirus"

AEP menţionează că a constatat, în decursul procedurilor de prelucrare a cererilor transmise pe portalul www.votstrainatate.ro, o serie de erori frecvente comise de alegători, cele mai multe dintre acestea vizând tipul şi valabilitatea actelor de identitate transmise, modul de completare a numelui şi prenumelui, claritatea scanurilor ataşate şi legalitatea documentelor de şedere în alte ţări.

Pentru a veni în sprijinul românilor din afara ţării care doresc să se înregistreze pe portalul www.votstrăinătate.ro, AEP precizează că actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislaţia românească.

AEP precizează că actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislaţia românească - cartea de identitate; cartea electronică de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; paşaportul diplomatic; paşaportul diplomatic electronic; paşaportul de serviciu; paşaportul de serviciu electronic; paşaportul simplu; paşaportul simplu electronic; paşaportul simplu temporar.

Autoritatea atenţionează şi că certificatul de naştere şi titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate.

AEP precizează şi că actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil, numele şi prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate, scanul documentelor ataşate trebuie să fie complet şi vizibil integral, iar documentul de şedere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe 1627/2019. De asemenea, atrage atenţia că chiar dacă în paşaport este menţionată ţara de domiciliu sau reşedinţă, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă şederea în străinătate, specific pentru fiecare ţară, conform Ordinul ministrului afacerior externe 1627/2019, care poate fi accesat la următorul link:   https://www.mae.ro/sites/default/files/file/ordin_1627_din_2019_anexe.pdf.

Toate informaţiile privind procedura de înscriere cu una dintre cele două opţiuni de vot sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.ro la următoarele linkuri: 

https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotCorespondenta 

https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotSectie

Întrebările şi sesizările legate de procedura de preînregistrare şi înscriere pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro.

Editor: B.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri