Mai mult de 1.300 de şcoli au fost distruse în Ucraina. UNICEF: „Copiii nu au spații sigure pentru a învăța”

Data publicării:
sală de clasă distrusă în Ucraina
"În interiorul Ucrainei, atacurile asupra şcolilor au continuat nestingherite, lăsând copiii profund tulburaţi şi fără spaţii sigure pentru a învăţa", transmite UNICEF. Imagine cu caracter ilustrativ. Sursa foto: Profimedia Images

Peste 1.300 de şcoli au fost distruse în Ucraina, de la invazia Rusiei din 2022, iar copiii nu au spații sigure pentru a învăța, a anunţat marţi UNICEF, informează Reuters, preluat de News.ro.

În zonele cu atacurile persistente, doar o treime dintre copiii de vârstă şcolară frecventează cursurile şi mulţi uită ceea ce au învăţat, din cauza discontinuității procesului de învățare, arată datele UNICEF.

Dincolo de teritoriul Ucrainei, mai mult de jumătate dintre copiii ale căror familii au fugit din cauza războiului în şapte ţări nu sunt înscrişi în învăţământul naţional, a precizat UNICEF, care menţionează drept cauze barierele lingvistice şi sistemele educaţionale suprasolicitate.

Unele şcoli s-au confruntat cu lovituri directe, iar altele au fost închise ca măsură de precauţie în cele 18 luni de atacuri cu rachete şi artilerie asupra zonelor rezidenţiale din întreaga ţară.

"În interiorul Ucrainei, atacurile asupra şcolilor au continuat nestingherite, lăsând copiii profund tulburaţi şi fără spaţii sigure pentru a învăţa", transmite UNICEF.

Războiul a urmat întreruperilor din perioada pandemiei de COVID, ceea ce înseamnă că unii copii ucraineni se confruntă cu un al patrulea an şcolar consecutiv de întreruperi ale educaţiei. Ei ar trebui să se întoarcă la cursuri în această săptămână după vacanţa de vară, arată UNICEF.

"Acest lucru nu numai că i-a lăsat pe copiii ucraineni să facă eforturi pentru a progresa în educaţia lor, dar se luptă şi pentru a reţine ceea ce au învăţat atunci când şcolile lor erau pe deplin funcţionale", a declarat Regina De Dominicis, directorul regional al UNICEF pentru Europa şi Asia Centrală.

Cam jumătate dintre profesorii ucraineni au raportat o deteriorare a abilităţilor elevilor care îndură războiul, în ceea ce priveşte limba, cititul şi matematica, iar aceştia au pierdut sentimentul de siguranţă şi prieteniile pe care şcoala le poate oferi pe timp de pace, a arătat reprezentanta UNICEF.

Editor : M.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri