BONTON. Metrosexualii sau cât de normal e ca bărbații să se preocupe de aspectul lor

24022013 20m 20metrosexuali 20bonton-51325

Cândva, bărbatul era ca Tarzan și se gândea în primul rând cum să-și susțină familia, cu brațele goale, să muncească, să le dea copiilor de mâncare. În ziua de astăzi, unii bărbați concurează cu femeile pentru o programare la epilat sau la pensat. Echipa emisiunii de la Digi24 a încercat să afle dacă acest obicei este „de bonton” sau este doar o modă.

„Dacă acum câteva decenii, masculinitatea adevărată era asociată cu curaj, cu corectitudine, cu loialitate, cu fermitate, cu responsabilitate, la ora asta, masculinitatea adevărată nu știu dacă mai există. Suntem într-o epocă post orice”, explică Mugur Ciumăgeanu, psihoterapeut.

În anul 1994, jurnalistul britanic Mark Simpson a scris pentru prima dată despre metrosexuali. Sunt bărbați care trăiesc în marile orașe, au bani și timp să-i cheltuiască și se preocupă excesiv de imaginea lor. David Beckham este cel mai cunoscut exemplu. Inspirați de fotbalist, milioane de bărbați din lumea întreagă i-au călcat pe urme și au făcut din trupul lor un adevărat ... templu.

Imaginea, principala carte de vizită

De câțiva ani, și bărbații din România au început să țină pasul cu acest trend mondial. Trei tineri din trei orașe mari, Constanța, Timișoara și Iași au făcut din imaginea lor cea mai importantă carte de vizită.

Andrei Dobrincu este din Iași are 24 de ani și lucrează că hairstylist. Vrea să arate bine pentru că, în meseria lui, el este un exemplu pentru ceilalți.

„Pentru a avea o imagine cât mai clară și cât mai frumoasă pentru a fi un exemplu, cum ar fi în domeniul meu, trebuie să fiu un exemplu pentru ceilalți, să fiu întotdeauna aranjat, să arăt bine, să fiu îmbrăcat așa cum trebuie și întotdeauna trebuie să vin cu ceva nou pentru ca să poată clientul, să poată persoana respectivă să ia ceva de la mine dacă îi place”, explică Andrei Dobrincu.

Și pentru Adrian Dorin Ene, de 22 de ani din Timișoara, imaginea contează. El este model așa că felul în care arată este cel care îi aduce contracte.

„Practic așa mă remarc... La un salon am început să vin de aproximativ trei ani. Vin cam o dată pe săptămână, îmi fac manichiura clasică, uneori și manichiura spa, mă pensez, îmi fac un tratament facial”, spune Adrian Dorin Ene.

Bogdan Borintz este un fotbalist de 24 de ani din Constanța. Merge la salon cum se duce la antrenamente. Felul în care arată îi crește respectul de sine.

„Merg la solar de două, trei ori pe săptămână, îmi place să am tenul cât mai bronzat. Este obositor, dar se merită. Pentru imaginea ta eu cred că e normal să vii să te întreții, să faci sport”, mărturisește Bogdan Borintz.

„Practic, hotărâm să pescuim acele opinii care ne confirmă nouă părerea proprie despre masculinitate și așa ajungem la unul din conceptele-cheie care este legat de metrosexualitate, de altfel, care este cel de narcisism. Într-o societate care nu are niște jaloane față de care să te revolți sau față de care să ai o raportare pozitivă, să devină modele, aruncă jaloanele și reperele și standardele în interiorul individului, în forul lui interior”, explică Mugur Ciumăgeanu.

Ce înseamnă azi să fii „bărbat adevărat”?

Pentru un metrosexual, să arate trăznet este o investiție, ca și când ar juca banii pe bursă. Fii perseverent și rezultatele nu vor întârzia să apară, această este deviza lui.

Pe produsele pentru piele, pentru păr, pe parfumuri și faine de firmă se cheltuiesc sute de lei lunar.

Psihoterapeutul Mugur Ciumăgeanu a explicat ce mai înseamnă astăzi să fii „bărbat adevarat”.

„Nu mai înseamnă nimic. Fiecare pornim la luptă cu bărbatul adevărat sau în căutarea bărbatului adevărat cu un ecran alb pe care proiectăm imaginea pe care o avem noi despre bărbatul adevărat. Eu îmi amintesc de modelele din familia mea, în care mi se explica că unul dintre bunici e bărbat adevărat. Toată lumea era de acord. Dacă acum eu mă pregătesc peste 2, 3 decenii să devin bunic, este posibil ca din pleiada de nepoți, pe care mi-o doresc numeroasă, să existe un adevărat război sau o adevărată dezbatere cine mă va considera bărbat adevărat”, spune psihoterapeutul.

Fiecare are versiunea sa despre cum trebuie să fie un mascul autentic. Părerea celor din jur nu are nicio importanță, cu adevărat. Orice s-ar spune despre ei, metrosexualii știu că arată bine și că asta naște invidii. Cu toate acestea, ei merg înainte ... la sală, la cosmetică și la cumpărături.

„Eu nu pot să stabilesc o normă care spune: bărbații adevărați se epilează sau nu se epilează și neputând stabili norma, ajungem într-o zonă în care ajung să aibă dreptate toți cei care se valorizează pe sine”, conchide Mugur Ciumăgeanu.

Urmăriți reportajul integral în materialul video atașat.

Te-ar putea interesa și:
barba
VIDEO | Imagini inedite de la Campionatul Mondial de Bărbi şi Mustăţi
provence
Bonton. Călătorie în Provence
moda bonton
Bonton. Moda, a doua industrie poluantă a lumii
barbat caine casa shutterstock_793005574
Chimicalele din casă afectează fertilitatea
bonton
Bonton. Cum alcătuim o garderobă în mod inteligent
Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale