Sari la conținut
News Alert

11 persoane, acuzate că închiriau maşini de lux din Germania şi Spania şi apoi le vindeau în România

Unsprezece persoane, suspectate că au constituit o grupare organizată specializată în înşelarea firmelor de închirieri maşini din Germania şi Spania, au fost trimise în judecată de către procurorii Parchetului General. Suspecţii închiriau maşini de fabricaţie 2013 - 2015 de la firme din cele două state pe care le aduceau în România şi le vindeau.

Masini noi_GettyImages-461479642

FOTO: Getty Images

Potrivit procurorilor, în perioada mai 2014 – februarie 2015, Arnăutu Daniel şi Niculae Ionel au constituit un grup infracţional organizat la care au aderat şi ceilalţi inculpaţi, grup condus şi coordonat, în calitate de lider, de către inculpatul Arnăutu Daniel şi care avea drept scop obţinerea de avantaje financiare din săvârşirea unor infracţiuni de înşelăciune, prin fraudarea unor societăţi rent-a-car din Germania şi Spania.

”În cadrul acestei grupări organizate, fiecare membru avea roluri bine determinate (de finanţator, recrutor, respectiv transportator) în înfăptuirea unui plan infracţional prestabilit şi bine structurat, iar modul de operare consta în identificarea unor societăţi de închirieri autovehicule de pe teritoriul altor state şi inducerea în eroare a reprezentanţilor acestora, pentru a intra în posesia unor autovehicule cu valoare mare, cu anul de fabricaţie 2013 - 2015, pe care să le transporte imediat pe teritoriul României, cu scopul de a le valorifica în mod fraudulos”, anunţă procurorii.

Finanţarea activităţii infracţionale a fost realizată de Arnăutu Daniel, acesta ocupându-se şi de valorificarea ulterioară a autoturismelor deturnate în dauna societăţilor de închirieri auto din Germania şi Spania.

Transportarea autoturismelor către România se făcea de către membrii grupului infracţional organizat care aveau roluri de „şoferi”, pe rute dinainte stabilite. Ulterior, autoturismele erau preluate de la „şoferi” de inculpaţii Arnăutu Daniel, Niculae Ionel şi Ciucă Eugeniu-Florian, fiind depozitate în locuri greu de identificat, cu acces limitat.

În vederea valorificării fără drept a autoturismelor, cea mai utilizată metodă era identificarea unor persoane dispuse a achiziţiona astfel de autoturisme contra unor sume de aproximativ 25% din valoarea de piaţă a bunurilor, cumpărătorii cunoscând provenienţa ilicită a acestora.

O altă metodă folosită de gruparea infracţională pentru valorificarea autoturismelor era achiziţionarea la preţuri mici a unor vehicule identice ca marcă, model şi an de fabricaţie, care au suferit daune majore în urma unor accidente de circulaţie.

”Membrii grupului infracţional reparau autovehiculul avariat folosind piesele necesare de pe autovehiculul deturnat de la societăţile de închirieri, iar autovehiculul rezultat era valorificat la valoarea reală de piaţă către persoane care nu cunoşteau provenienţa ilicită a acestuia. Prin această metodă gruparea infracţională obţinea un profit de aproximativ 70% din valoarea de piaţă a bunului”, mai spun procurorii.

Potrivit acestora, prejudiciul creat societăţilor de pe teritoriul Germaniei se ridică la 148.000 euro, iar prejudiciul creat firmelor din Spania depăşeşte 206.000 de euro.

Dosarul a fost trimis spre soluţionare Tribunalului Ilfov.