Sari la conținut

Proiect PMP pentru cei cu dare de mână: Scad drastic impozitele la mașini puternice, cresc la cele mici

Impozitul pe maşinile cu motoare puternice ar putea scădea de la câteva mii de lei, cât este acum, la câteva sute de lei! În schimb taxele pentru motoarele mici şi economice ar putea creşte. Este ideea mai multor parlamentari care au şi depus o iniţiativă în acest sens. După ce şi-au dat seama care vor fi efectele propunerii lor, parlamentarii aleargă acum să îşi retragă semnătura de pe proiect şi spun că au fost traşi pe sfoară de cel care a avut ideea proiectului.

Ionuţ Simionca, deputat PMP, iniţiatorul legii: La un motor de 2.900 cmc, acum impozitul la acea maşină este undeva la trei mii şi ceva de lei.
Reporter: Şi cât ar fi dacă ar intra în vigoare legea!?
Ionuţ Simionca, deputat PMP, iniţiatorul legii: 360 de lei, cred.
Reporter: O diferenţă mare!
Ionuţ Simionca, deputat PMP, iniţiatorul legii: Păi şi pe noi nu ne interesează românii să o ducă mai bine!?

Argumentul oficial al iniţiatorului a fost că doar aşa românii nu îşi vor mai înmatricula maşinile în Bulgaria. A reuşit chiar să convingă alţi 60 de parlamentari să modifice modul de calcul al impozitului pe maşini. Astfel pentru autorurismele cu motoare puternice impozitul scade dramatic. În schimb motoarele mici, economice, vor fi taxate mai mult.

Toma Petcu, reporter Digi 24: Suntem în parcarea Senatului şi cu siguranţă o astfel de iniţiativă legislativă i-ar ajuta pe mulţi dintre aleşi. De exemplu, pentru o maşină cu o capacitate cilindrică mare, să spunem dem 3.500 de cmc se plăteşte în acest moment un impozit de peste 5.200 de lei. dacă ar intra în vigoare această lege, această sumă s-ar reduce considerabil şi ar ajunge undeva la puţin peste 430 de lei. Dacă vorbim de o maşină mai mică cu o capacitate de 1.600 de cmc, în caest moment se plăteşte un impozit de 64 de lei iar dacă ar intra în vigoare aceaste lege, suma ar creşte la 96 de lei.

Câțiva dintre semnatarii proiectului declară că nu li s-a explicat clar de la început care sunt efectele legii și spun că ar vrea să îşi retragă semnătura de pe proiect.

Cătălin Rădulescu, deputat PSD: I-am anunţat că îmi retrag semnătura de pe acestă iniţiativă pentru că nu au explicat cum trebuie, cel puţin mie personal nu mi-au spus că scăderea prin aplicarea acestui coeficient la maşinile de capacitate mare este atât de drastică, pentru nu aş fi acceptat de la început.

Cristian Seidler, lider grup parlamentar USR: Mă gândesc serios fie să îmi retrag semnătura de pe proiectul de lege fie să negociem cu iniţiatorii câteva amendamente astfel încât legea să revină totuşi într-un cadru cât de cât decent.

După valul de reporşuri iniţiatorul spune că legea sa este perfectibilă şi este dispus să o modifice. Propunerea va intra mai înâi în dezbaterea Senatului.