Sari la conținut
News Alert

Studiu. Femeile sunt tot mai mult ţinta aluziilor sexuale în emisiunile de divertisment

În emisiunile de divertisment difuzate la televiziunile din România în ultimii ani, referirile la aspectul fizic al unor personaje feminine mondene a crescut, iar femeile sunt tot mai mult ţinta aluziilor sexuale în aceste programe, potrivit unui raport de analiză media al proiectului naţional ALTFEM, dat azi publicității.

Proiectul ALTFEM este o campanie pentru schimbarea imaginii femeii în societate şi este dezvoltat de agenţia de comunicare TBWABucureşti, Fundaţia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) şi ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei (AMP). Cercetarea are ca paliere de analiză presa scrisă, emisiuni TV şi reclame TV.

În cazul emisiunilor TV, cercetarea oferă date despre raportul dintre numărul apariţiilor femeilor şi bărbaţilor într-un număr total de 141 emisiuni (78 de ediţii ale unor emisiuni de divertisment şi 63 de ediţii ale unor talk-show-uri), difuzate în intervalul 15 februarie - 15 mai, de Antena 1, Antena 3, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV şi TVR1. Televiziunile şi emisiunile incluse în eşantion au fost selectate în funcţie de cele mai mari audienţe generale obţinute în tronsoanele de seară.

Rezultatele cercetării pentru emisiunile tv

Un exemplu de comentariu cu referiri la aspectul fizic, din emisiunea „Acces Direct” o vizează pe Oana Zăvoranu: „Zăvoranca a făcut show la maximum, mai periculoasă decât Cat Woman, vedeta, a intrat în pielea unei asistente de 5 stele: blondă, îmbrăcată într-un corset negru, colanți lucioși și cu ghetuțe cu toc, Zăvo a adus domnii slabi de inimă în pragul infractului. (...) Puțin a lipsit ca în platoul emisiunii lui Dan Capatos să fie aduse extinctoarele. Prea mirosea a extaz! Oana a făcut spectacol și cu fosta candidată la rolul de asistentă, Pamela de România. Două blondine care au amețit domnii cu mișcarile lor, două sexy lady... (20 februarie 2013)”

Conform studiului, numărul enunţurilor stereotipe a scăzut la jumătate faţă de anul 2011;

Numărul aluziilor sexuale enunţate în emisiunile televizate a scăzut de la 57, în 2011, la 22 în 2013.

A crescut semnificativ numărul referirilor legate de aspectul fizic al unor personaje feminine mondene, de la 132 în 2011, la 241 în 2013.

A crescut numărul de prezenţe feminine în emisiunile talk-show cu aproximativ 14% faţă de anul 2011 (26% în anul 2013, faţă de 12% în anul 2011), totuși frecvența prezenței bărbaților rămâne mai mare;

Bărbaţii prezenţi în emisiunile TV analizate au vorbit cu precădere despre aspecte legate de sfera profesională (43%). În cazul femeilor, incidenţa discuţiilor şi aspectelor legate de viaţa personală a depăşit pragul de 50%.

Imaginea din publicitate

Cele mai multe produse şi servicii încurajează consumul şi îmbunătăţirea stilului de viaţă;

Femeile sunt mai prezente decât bărbații;

Predomină scenariile domestice şi reproduceri ale mediului familial;

Rolurile domestice şi de îngrijire sunt, de regulă, alocate personajelor feminine;

Bărbaţii sunt, cel mai adesea, prezentaţi în ipostaze pasive, dar cu rol de partener sau de soţ, respectiv tată.

Mai puține femei din presa scrisă

În presa generalistă, ponderea femeilor a scăzut cu 5% faţă de anul 2011, de la 22% la 17,7%;

În presa tabloidă, ponderea femeilor a scăzut cu circa 3% faţă de anul 2011, de la 37% la 34% .

Există un decalaj semnificativ de reprezentare a femeilor în domenii profesionale precum administraţia publică, sistemul sanitar sau politica.

În publicaţiile generaliste, aproximativ 33% dintre femeile menţionate au fost prezentate în calitate de expert;

În presa tabloidă, peste 65% dintre experţii citaţi de jurnalişti au fost femei; totuși, femeile și bărbații prezentați în calitate de experți au înregistrat aceleași procente (50% – 50%). Raportul din 2011 arăta că jurnaliștii au încadrat bărbații mai des în categoria de expert (65%), decât femeile (35%).

Pe de altă parte, miercuri, la Bucureşti, va fi organizată conferinţa de încheiere a proiectului ALTFEM - o campanie pentru schimbarea imaginii femeii în societate. În cadrul conferinţei, va fi dezbătută oportunitatea imprimării primei bancnote care să cuprindă profilul unei personalităţi feminine din istoria României. Până în acest moment, peste 23.000 de români au semnat petiţia ALTFEM - „Prima personalitate feminină pe o bancnotă românească”, potrivit reprezentanţilor proiectului.

Etichete: imaginea femeii , femeia in societatea romaneasca , altfem , agentia de monitorizare a presei

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale