2,2 miliarde de euro au ajuns în buzunarul constructorilor care au speculat haosul din infrastructură. Ministru: Asta e taxa pe prostie

autostrada a 3 abandonata
Autostrada Sibiu-Pitești va avea un cost enorm,din cauza dificultății terenului Foto ilustrativ: Facebook / Asociatia Pro Infrastructura

România ar putea ajunge până la finalul anului la 916 kilometri de autostradă. Va rămâne, însă, pe penultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește rețeaua de drumuri rapide. În spatele nostru nu sunt decât bulgarii.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, și-a dat si el seama de ceea ce șoferii  români și ONG-urile care urmăresc dezvoltarea infrastructurii din România știu deja. Proasta gestionare a proiectelor ne costă. Ne costă nu doar timp și bani. Peste 2,2 miliarde de euro au intrat suplimentar în buzunarul constructorilor care au speculat documentațiile făcute pe genunchi, birocrația și slaba implicare a funcționarilor în urmărirea lucrărilor.

Șeful de la transporturi spune ca este o taxă pe prostia autorităților din România.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: "Până la finalul anului ne propunem să recepționăm încă 43 de kilometri de autostradă: Sebeș-Turda, lotul 1, VO Bacău, cei 17 kilometri în regim de autostradă din centura Bacăului, Râșnov-Cristian".

Viitoarele inaugurări depind, însă, de vreme. Pentru ca finalul lunii decembrie să ne găsească cu o rețea de 916 kilometri de autostradă ne trebuie condiții meteo favorabile, spune șeful de la Transporturi, adică 20-25 de zile fără ploi.

Tot până la finalul anului ar urma să înceapă lucrările la încă 45 de kilometri de autostradă, drumuri expres și variante ocolitoare.

Turcii de la Alsim Alarko ar putea primi luna aceasta OK-ul pentru deschiderea șantierului pe lotul dintre Glina și Vidra de pe Autostrada de Centură Sud a Capitalei, cu o lungime de 17 kilometri. Constructorul turc lucrează deja din vară la lotul următor, cel dintre Vidra și Bragadiru.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: "Așadar, în acest an se va lucra pe autostrada de centură a Capitalei, zona de sud, pe loturile 1 si 2, adică pe 33 de kilometri. Mi-aș dori ca antreprenorul de pe lotul 3 să se trezească și să accelereze procedurile pentru avizarea documentației, a proiectului tehnic, astfel încât să emitem autorizația și ordinul de începere și pentru lotul 3 cât mai curând".

Pentru ritmul lent în care se construiesc autostrăzi în România, șeful de la Transporturi nu arată cu degetul doar spre drumarii neserioși, ci și spre funcționarul român, care nu se grăbește să-și facă treaba.

Potrivit lui Lucian Bode, lucrările la lotul 1 al autostrăzii Sebeș-Turda au tărăgănat, deoarece la mai bine de o lună de la rectificarea bugetară în urma căreia italienilor de la Pizzarotti li se alocaseră banii ceruți, funcționarul care trebuia să-și dea avizul nu era de găsit.

Proasta gestionare a proiectelor de infrastructură ne-a costat nu doar timp, ci și bani. Peste 2,2 miliarde de euro în ultimii 13 ani.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: "Am plătit până în acest moment 2,2 miliarde de euro, acele claimuri le-am numit și le numesc taxa pe prostie a autorităților statului român"

Blocajele apar din momentul în care ai un studiu de fe3zabilitate prost făcut. Când tu nu aloci așa cum se alocă în Europa 5-6% din valoarea proiectului pentru studiile de fezabilitate și cele geo.

Șeful Transporturilor dă în primul rând vina pe documentațiile făcute pe genunchi, apoi birocrația și slaba implicare a funcționarilor în urmărirea proiectelor și deblocarea lucrărilor.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: "Nu este posibil ca pe Sebeș-Turda să stai 4 ani de zile ca să poți reloca 3 sau 4 stâlpi dintr-o linie electrică de 110 kilovolți".

Nerealizarea la timp a exproprierilor este un alt motiv pentru care constructori pot trage de timp și cere bani în plus.

Editor : Georgiana Marina

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate