Amazon pierde teren. Gigantul pe cale să devină a doua cea mai valoroasă companie a lumii

Data actualizării: Data publicării:
amazon
Foto: Guliver/GettyImages

Microsoft este pe cale să depăşească gigantul Amazon şi să devină a doua cea mai valoroasă companie a lumii, după Apple. Acţiunile Microsoft au crescut la sfârşitul şedininţei de tranzacţionare de joi cu nu mai puţin de 5,8%, iar compania are acum o valoare de 830 de miliarde de dolari. În acelaşi timp, Amazon a avut parte de o scădere semnificativă, de peste 7 procente, şi valorează 869 de miliarde de dolari.

Amazon se menţine încă pe poziţia a doua în topul celor mai valoroase companii ale lumii, însă vorbim despre un gigant care a flirtat pe la începutul lunii septembrie chiar şi cu o capitalizare de o mie de miliarde de dolari.

În cazul în care declinul va rămâne, Amazon ar putea ajunge să valoreze mai puţin de 800 de miliarde de dolari, spun experţii, care se așteaptă ca Microsoft să ajungă cât de curând la valoarea de o mie de miliarde de dolari. Pentru a atinge acest prag, prețul acțiunilor Microsoft ar trebui să atingă nivelul de 130 de dolari.

În schimb, dacă Amazon vrea să se bucure din nou de acelaşi succes, preţurile acţiunilor ar trebui să ajungă la peste două mii de dolari pe bucată, lucru destul de dificil. Aşadar, experţii estimează că Microsoft va avea toate şansele să devină a doua cea mai valoroasă companie din lume, mai ales că reuşeşte să se lupte cu succes cu Amazon în ceea ce priveşte serviciile online.

Amazon, miliarde din publicitate

Pe de altă parte, Amazon e pe cale să devină unul dintre cei mai mare jucători din piaţa publicităţii online, suflându-le în ceafă unor giganţi precum Google şi Facebook. Compania lui Jeff Bezos a avut, în trimestrul al treilea, încasări de 2 miliarde şi jumătate de dolari menţionate la „alte categorii”, aşadar mai mult ca sigur e vorba de încasările din publicitate. E o creştere mai mult decât dublă - de 122% raportat an la an.  În ritmul acesta, Amazon ar putea încheia anul cu încasări din publicitate în valoare de 10 miliarde de dolari.

E adevărat, Alphabet, grupul mamă al Google, a încasat din publicitate de aproape trei ori mai mult doar într-un singur trimestru, dar specialiştii spun că Amazon vine foarte tare din urmă. Potrivit estimărilor, gigantul online va deveni a treia mare companie din domeniul publicităţii online până în 2020, după Google şi Facebook.

Pe de altă parte, per total, Amazon a avut, în trimestrul 3, profituri record - de aproape 2,9 miliarde de dolari, dar încasările au fost sub aşteptări: aproximativ 56 de miliarde de dolari. E o creştere cu 29 de procente, dar estimările duceau undeva la peste 57 de miliarde de dolari. Unii experţi susţin că ultimul trimestru va fi şi cel mai bun pentru Amazon datorită sărbătorilor de iarnă. Dar alţii atrag atenţia că, de la 1 noiembrie, intră în vigoare creşterile salariale promise, iar angajaţii americani vor avea un salariu minim de 15 dolari pe oră. Asta presupune costuri mai mari pentru compania din Seattle.

Citiți și: 

Cele mai valoroase companii din lume

Amazon, a doua companie din lume atinge valoarea de piață de 1.000 de miliarde de dolari

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate