România n-are încă afaceri de familie vizibile la nivel mondial

Data publicării:
tineri brutarie concordia

România, ca multe alte țări din regiune nu are nicio companie inclusă în top 500 afaceri de familie, realizat de EY. Topul este realizat pe baza cifrei de afaceri a firmelor de familie care trebuie să se afle cel puțin la a doua generație. Cifrele trebuie să fie auditate, iar familia care deține afacerea trebuie să aibă și controlul acesteia.

Veniturile totale generate de cele mai mari 500 de afaceri de familie din lume au crescut cu 9,9% în ultimele 24 de luni, conform clasamentului global- Global Family Business Index 2019 realizat de EY și Universitatea din St. Gallen, Elveția. În același timp, numărul afacerilor de familie din sectoarele bazate pe tehnologie a crescut semnificativ ca reprezentare în acest clasament în aceeași perioadă, de la 28% în 2017 la 38% în ediția din acest an.

„În România, multe dintre firmele de familie au ajuns la momentul tranziției de la prima la a doua generație, iar media celor care reușesc tranziția este mai mare în România față de media la nivel global, conform estimărilor noastre. Totodată, merită observat faptul că tânăra generație adoptă cu mai multă usurință noile tehnologii, multe dintre firmele nou apărute fiind din domenii legate de tehnologie, care necesită investiții mai mici în prima fază”, arată Alexandru Lupea, Partner, Assurance, EY România.

Cea de a treia ediție bienală a Global Family Business Index (indicele global al afacerilor de familie) cuprinde o analiză a celor mai mari 500 de afaceri de familie din lume în funcție de venituri, în conducerea cărora sunt implicate cel puțin două generații.

Potrivit indicelui, companiile nou intrate în ediția din acest an au o istorie un pic mai scurtă, sunt mai mari și cu o probabilitate mai mare de a fi listate public. Se observă astfel o scădere a vârstei medii a firmelor, de la 80,38 de ani în 2017 la 79,92 de ani în 2019 și o creștere a veniturilor medii ale companiilor de familie, la 14,96 miliarde de dolari în 2019 față de 13,62 miliarde de dolari în 2017.

În funcție de zonele geografice, Europa se situează pe primul loc, cu 46% dintre cele mai mari afaceri de familie din lume cu sediul pe continent, urmată de America de Nord, unde își au sediul 30% dintre companiile analizate. Numărul firmelor din Europa cuprinse în indice a crescut de la 224 în 2017 la 230 în ediția din acest an a indicelui, amplificat de noile companii intrate în clasament, provenind din Germania (11 companii). În America de Nord s-a înregistrat o ușoară scădere de la 154 de firme în 2017 la 150 în acest an, cu doar 7 companii noi în clasament, față de 49 în 2017.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri