Managerii privați au viață scurtă la stat. Cu ce probleme se confruntă

Data publicării:
tarom mediafax-2

Managerii privaţi nu au doar viaţă scurtă la conducerea companiilor de stat, ci şi una complicată. O spun răspicat chiar reprezentanţii statului.

Nu e comod în ziua de astăzi să lucrezi pentru stat, chiar şi într-o companie. Și eu vin din privat, nu mi-e confortabil, nu-mi convine. Nu e comod să ştii că în fiecare zi te ameninţă unul sau altul cu DNA, cu Curtea de Conturi. A devenit o modă să lucrezi sub această presiune”, spune Gabriel Dumitraşcu, director de privatizare în Ministerul Energiei.

Cel mai recent exemplu de manager care şi-a dat demisia este cel al lui Sorin Mîndruţescu, care timp de cinci luni a fost preşedintele Consiliului de Administraţie al CFR SA. De la aceeaşi companie au mai plecat anul acesta alţi doi directori.

Relu Fenechiu, fost ministru al Transporturilor, explică de ce proiectul „manager privat la stat”' nu funcţionează.

„Sunt unii care chiar realizează că nu pot face faţă, sunt unii care îşi dau seama că în sectorul de stat este totuşi diferit decât în sectorul privat, chiar dacă ai cunoştinte manageriale foarte bune. Și realităţile din întreprinderile româneşti de stat sunt complexe şi altele decât în multinaţionale, dar există şi unii care pleacă pentru că nu sunt lăsaţi să-şi facă treaba”, afirmă Relu Fenechiu.

În schimb, sunt managerii privaţi care, mai mult sau mai puţin direct, acuză presiuni politice la adresa lor. Atât de mari încât actualul director general al TAROM spune că îi era mai uşor să conducă o companie din Bangladesh decât una din România.

Am fost CEO al Albanian Airlines, am fost CEO al GMG Airlines din Bangladesh, am lucrat în Olanda, în Paris, în Marea Britanie. A fost mai uşor. Lucrurile erau mai clare”, a declarat Christian Heinzmann.

Statul român a cheltuit până acum un milion de euro pentru recrutarea managerilor privaţi pe care i-a numit la conducerea unor companii strategice. Din această sumă, 200.000 de euro au mers către recrutarea managerilor în companiile de transporturi, precum CFR sau TAROM.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri