(P) România progresează rapid în sectorul comerțului electronic datorită codurilor de reducere

Data actualizării: Data publicării:
digi24_bun

Cifra de afaceri a site-urilor de comerț electronic din țara noastră este în continuă creștere și, prin urmare, utilizarea codurilor promoționale propuse de numeroasele companii din acest sector devine esențială.

Conform unei analize realizate de compania de coduri de reducere, Promocodex International SRL, cu sediul în Timișoara și activă pe principalele piețe europene din sectorul comerțului electronic, România se situează printre ultimele locuri pe piața codurilor de reduceri. Clasificarea se referă la statele Uniunii Europene și chiar dacă în România se observă o tendință de creștere a cumpărăturilor online, în comparație cu anii trecuți, încă nu s-a ajuns la nivelul Germaniei sau Franței spre exemplu.

Pe primul loc se află Marea Britanie, care conduce la nivel internațional și la serviciile online precum hosting și asigurare oferind șansa de utilizare a serviciilor mai multor utilizatori din întreaga lume.

Urmată de Germania și Franța, aceste mari state europene, exploatează un comerț electronic mai solid, facilitat de o logistică mai mare dar și de o mai bună funcționare a serviciilor de transport maritim.

Pe locul patru este Italia care precedă în mare parte Spania și Polonia cărora le revine locul cinci și respectiv șase.

Analiza se bazează pe studiul piețelor cupoanelor de reducere plus comerțul electronic al afacerilor din zona euro și reflectă într-un mod foarte clar economia țării și numărul de locuitori - valori importante pentru în stabilirea creșterii și performanței comerțului electronic și a utilizării codurilor promoționale.

Marii giganți ai comerțului electronic european, cum ar fi Amazon, eBay și Groupon, sunt prezenți pe principalele piețe ale țărilor sus menționate din acest clasament însă au „renunțat” la piețele emergente precum România, Ungaria și Republica Cehă dar și celor mai bogate țări din nordul Europei.

În orice caz, în România comerțul electronic crește considerabil. În 2017 a înregistrat cea mai mare valoare a ratei de creștere a comerțului electronic comparativ cu toate țările din zona Euro, obținând o valoare impresionantă de + 37%.

Astfel, în România, piața codurilor de reducere și promoționale se confruntă cu un moment de grație: acest lucru este datorat în mare măsură și de numărul mai mare de site-uri de cupoane care oferă vouchere și oferte promoționale ale principalelor magazine românești precum Emag, Elefant, Fashiondays, ePantofi, About You, Altex, Flanco, Notino și Decathlon.

În România, Promocodex International SRL este una din companiile active, cu un portal de cupoane de reducere care poate fi accesat pe www.codvoucher.com.

Afacerea este a doi tineri antreprenori, cu sediul în Timișoara, iar în câteva luni au lansat un start-up având ambiția de a acoperi principalele piețe europene cu coduri promoționale precum Anglia, Italia, Rusia, Franța, Germania și Spania.

Compania este deține cele mai numeroase piețe online de cupoane de reducere și promoționale din Europa de Est, cele mai dezvoltate fiind în Ungaria, Polonia și Ucraina.

Noile startup-uri internaționale de publicitate digitală exploatează condiții avantajoase la nivel antreprenorial, o birocrație mai mică și o șansă de a crea într-un timp scurt un personal tânăr, specializat și multilingvistic.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri