Repararea autostrăzii  Sibiu Orăștie a început cu stângul. Alunecările continuă, concomitent cu lucrările

Data publicării:
autostrada-mai-2016-3

Foto: Turnul Sfatului

Oficial din cauza Paștelui și a ploilor din ultima perioadă, muncitorii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România au încetinit până spre deloc ritmul lucrărilor de reparare a autostrăzii A1, închisă între Cunța și Săliște, potrivit unui reportaj realizat la fața locului de publicația sibiană Turnul Sfatului, disponibil aici.

Șantierul deschis de CNADNR în regie proprie pe autostrada construită prost de italienii de la Salini Impregilo cunoaște largi momente de respiro. Sunt parcate undeva pe lateral utilajele care acum mai bine de o săptămână scoteau în fața lui Dan Costescu, ministrul Transporturilor, camioane de pământ din groapa de 200 de metri făcută de italieni pentru remedierea unei fisuri. Iar organizarea de șantier înseamnă aceleași două containere lângă care stau, acum, câteva utilaje.

”Din cauza ploilor nu s-a putut intra în acea groapă. Lucrăm pe lateral, ne pregătim să ne facem platformele pentru agregate și drumurile de acces, căci e vorba de două puncte de acces. Și mai lucrăm la evacuarea apelor într-un punct. Noi ne rugăm să nu mai plouă”, a arătat șeful de proiect pentru Turnul Sfatului.
Însă în timp ce muncitorii CNADNR se roagă pentru vreme, dealurile care înconjoară autostrada continuă să o ia la vale și asta nu doar în debleul de la Aciliu.

Citește și Made în România. Autostrăzile-canion. Deblee înalte cât zece etaje de bloc

Drumul tehnologic realizat de italieni pentru accesul la groapa de 200 de metri a devenit impracticabil datorită unor alunecări de teren care au rupt calea de acces în mai multe locuri. Astfel au rezultat falii care, în unele locuri, au înălțimi care se apropie de un metru.

Consultați de Digi24.ro, reprezentanți ai unor firme importante de consultanță și proiectare în domeniul infrastructurii rutiere și-au manifestat rezerve privind capacitatea CNADNR de a rezolva singură problemele apărute pe autostradă. Companiei îi lipsește o expertiză completă a situației (de-a abia recent CNADNR a scos la licitația realizarea unei astfel de expertize), îi lipsesc specialiștii într-o problemă dealtfel complexă, cum este cea a alunecărilor de teren, dar și experiența necesară. Situația este cu atât mai dificilă cu cât CNADNR a reziliat în urmă cu unu-doi ani contractul semnat cu consultantul lucrărilor, cel care le-au supervizat de la începerea lor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
De ce au fost criticaţi Carmen şi Klaus Iohannis de Paştele ortodox! Românii au spus-o direct, după mesajele...
Digi FM
Momentul când o polițistă din Cluj îi dă cu spray lacrimogen în față colegului său. Acesta se chinuie să...
Pro FM
Câți copii are Celine Dion: "Viața mea e să fiu mamă". Fiul cel mare are 23 de ani și seamănă foarte bine cu...
Film Now
Chris Hemsworth, dezvăluiri despre rolul interpretat în „Furiosa”, prequel al filmului „Mad Max: Fury Road”...
Adevarul
Alina Kabaeva, „olimpica lui Putin", primele declaraţii după despărţire: „Dacă îți spune conducerea să nu te...
Newsweek
VIDEO 26 de țări contra Chinei, care a izolat Taiwan cu avioane de luptă. Distrugător SUA, implicat
Digi FM
Mihai Albu a fost diagnosticat cu cancer. Creatorul de pantofi, primele declarații după ce a fost operat...
Digi World
Un neurochirurg de 83 de ani, triatlonist pasionat, își împărtășește cele 4 principii pentru o viață lungă și...
Digi Animal World
Un bărbat a mers pe autostradă cu un șarpe prins de bara de protecție. Imaginile filmate în trafic au devenit...
Film Now
Hugh Grant a înșelat-o cu o damă de companie, dar i-a rămas prieten apropiat. Elizabeth Hurley, sprijinită de...