Primul lot din autostrada Lugoj Deva, bun de aruncat la gunoi? Lista lungă de probleme descoperite

Data actualizării: Data publicării:
autostrada lucrari agerpres

Pe lotul în cauză există fisuri care depășeșsc în adâncime grosimea asfaltului. Lucrările de reparație, făcute corect, ar însemna decopertarea asfaltului și a straturilor de pietriș și chiar refacerea terasamentului cu un material potrivit. Făcute superficial, lucrările de reparație vor fi necesare la nesfârșit.

O echipă a Centrului de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN) a prelevat săptămâna trecută carote de pe lotul 1 al Autostrăzii Lugoj - Deva (A1), potrivit Economica.net.

Echipa a fost trimisă la faţa locului după ce pe acest lot au apărut din nou fisuri, a spus Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

El a explicat că, în urma verificărilor, specialiştii CESTRIN au descoperit fisuri inclusiv în stratul de balast stabilizat, adică în terasament (vezi foto). De asemenea, pe acelaşi lot au fost indentificate probleme cu exfolierea straturilor asfaltice. "Adică straturile nu au legătura între ele, ceea ce duce la apariţia gropilor", explică Şerbănescu.

Potrivit lui, s-ar fi ajuns aici din cauza a mai multor greşeli de execuţie şi a unor materiale de slabă calitate. "Având în vedere amploarea deteriorărilor, este greu de crezut că facem recepţia finală anul asta pe lotul 1 Lugoj-Deva", adaugă reprezentantul CNAIR.

Termenul de garanție al lucrărilor este de 4 ani socotiți de la recepția făcută la încheierea lucrărilor la data de 23 decembrie 2013. Compania nu a făcut recepția finală la finele anului trecut și va solicita constructorului lucrări de reparație, sub sancțiunea reținerii garanției de bună execuție.

Este însă puțin probabil că din aceasta garanție, cifrată la 10% din valoarea contractului inițial, se va putea face o lucrare de bună calitate. Una dintre cauzele apariției fisurilor, inclusiv in terasament, este utilizarea la realizarea acestuia cu pământurilor locale contractile, în locul altora mai potrivite aduse de la distanță, dar care ar fi mărit costurile înregistrate de firma italiană Tirrena Scavi.

Neconformitățile înregistrate pe durata lucrărilor ar fi trebuit sesizate de către firma de consultanță Search Corporation, deținută de Michael Stanciu, un apropiat al lui Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) la momentul recepției.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
A murit românul care a vândut NATO rușilor. Mihai Caraman, spionul care a pus „pe tavă” sovieticilor cele mai...
Digi FM
Iubire și flori pentru Celine Dion, la Paris. Fani din toată lumea au așteptat-o la hotel, ea, emoționată de...
Pro FM
Bebe Rexha, pozată de paparazzi în costum de baie, în Mykonos. Ce poze a pus ea pe Instagram
Film Now
Josh Hartnett, despre sfatul „inutil” pe care l-a primit de la colegul din „Oppenheimer”, Mat Damon...
Adevarul
Motivul pentru care Donald Trump refuză o dezbatere faţă în faţă cu Kamala Harris
Newsweek
România lansează la apă o navă de logistică pentru un grup de luptă al Olandei. Costă 375.000.000 €
Digi FM
Radu Ștefan Bănică și-a găsit mașina vandalizată: „Am văzut că e înclinată într-o parte, a fost un cuțit...
Digi World
Ce se poate întâmpla dacă iei mai mult paracetamol decât e recomandat. Ce să nu faci cu niciun chip dacă iei...
Digi Animal World
Momentul când o turistă este mușcată de calul Gărzii Regale Britanice. Femeia a leșinat în mijlocul mulțimii
Film Now
Sandra Bullock își aniversează ziua de naștere, prima după moartea iubitului ei: „Nu ascunde că a fi tristă...
Harvey Weinstein
Harvey Weinstein a fost transferat din închisoare în spital. Producătorul de la Hollywood are COVID-19 şi...