Primul lot din autostrada Lugoj Deva, bun de aruncat la gunoi? Lista lungă de probleme descoperite

Data actualizării: Data publicării:
autostrada lucrari agerpres

Pe lotul în cauză există fisuri care depășeșsc în adâncime grosimea asfaltului. Lucrările de reparație, făcute corect, ar însemna decopertarea asfaltului și a straturilor de pietriș și chiar refacerea terasamentului cu un material potrivit. Făcute superficial, lucrările de reparație vor fi necesare la nesfârșit.

O echipă a Centrului de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN) a prelevat săptămâna trecută carote de pe lotul 1 al Autostrăzii Lugoj - Deva (A1), potrivit Economica.net.

Echipa a fost trimisă la faţa locului după ce pe acest lot au apărut din nou fisuri, a spus Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

El a explicat că, în urma verificărilor, specialiştii CESTRIN au descoperit fisuri inclusiv în stratul de balast stabilizat, adică în terasament (vezi foto). De asemenea, pe acelaşi lot au fost indentificate probleme cu exfolierea straturilor asfaltice. "Adică straturile nu au legătura între ele, ceea ce duce la apariţia gropilor", explică Şerbănescu.

Potrivit lui, s-ar fi ajuns aici din cauza a mai multor greşeli de execuţie şi a unor materiale de slabă calitate. "Având în vedere amploarea deteriorărilor, este greu de crezut că facem recepţia finală anul asta pe lotul 1 Lugoj-Deva", adaugă reprezentantul CNAIR.

Termenul de garanție al lucrărilor este de 4 ani socotiți de la recepția făcută la încheierea lucrărilor la data de 23 decembrie 2013. Compania nu a făcut recepția finală la finele anului trecut și va solicita constructorului lucrări de reparație, sub sancțiunea reținerii garanției de bună execuție.

Este însă puțin probabil că din aceasta garanție, cifrată la 10% din valoarea contractului inițial, se va putea face o lucrare de bună calitate. Una dintre cauzele apariției fisurilor, inclusiv in terasament, este utilizarea la realizarea acestuia cu pământurilor locale contractile, în locul altora mai potrivite aduse de la distanță, dar care ar fi mărit costurile înregistrate de firma italiană Tirrena Scavi.

Neconformitățile înregistrate pe durata lucrărilor ar fi trebuit sesizate de către firma de consultanță Search Corporation, deținută de Michael Stanciu, un apropiat al lui Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) la momentul recepției.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
George Simion a cedat nervos! Denise Rifai l-a confruntat fără milă, ce a făcut liderul AUR a lăsat...
Digi FM
Mesajul unui puști de 12 ani, diagnosticat cu autism, pentru George Simion, după ce l-a jignit pe Nicușor...
Pro FM
Ultimele cuvinte ale lui Avicii. Ce a scris Tim Bergling în jurnal, cu o zi înainte de a-și pune capăt vieții
Film Now
Ana de Armas, impecabilă într-o rochie albă care i-a subliniat perfect silueta. Prima declarație despre Tom...
Adevarul
Gigi Becali, inadvertențe pe bandă rulantă legate de accidentul în care a făcut praf o mașină cu limuzina de...
Newsweek
Pensiile pe luna iunie vin cu o mică întârziere. Se vor da și banii de la Mica Recalculare?
Digi FM
Ce avere are faimoasa Dua Lipa. Este cea mai tânără persoană dintre cei mai bogați britanici sub 40 de ani
Digi World
"Nu e de glumit. Intoxicația cu apă poate fi fatală!". Primele simptome și ce să faci dacă o persoană se...
Digi Animal World
Acest câine are un nume absolut hilar: „Mama mea refuză să-mi plimbe câinele pentru că numele lui e prea...
Film Now
După „Judy” și „The Thing About Pam”, Renee Zellweger surprinde iar cu o transformare radicală de look pe...
UTV
Salma Hayek, pe coperta Sports Illustrated Swimsuit 2025: „Am aproape 60 de ani, nici nu mi-ar fi trecut prin...