Sari la conținut

Afacerile ce vor fi scufundate de Podul de la Brăila

Afacerile mai multor firme din zona Brăila Galați vor fi puternic afectate după realizarea importantului proiect de infrastructură. Marți Ministerul Transporturilor a dat publicității propunerea de indicatori tehnico- economici ai proiectului, în vederea aprobării acestora de către Guvern.

Sursa foto: Navrom.ro

Afacerile unor firme importante de transport pe Dunăre din zona Brăila-Galați, cum ar fi Navrom Bac, parte a grupului Navrom, sau Romnav, vor suferi o puternică lovitură după ce trecerea Dunării se va face cu ajutorul podului ce urmează a fi construit în zonă.

Aproximativ șapte bacuri cu tonaje de până la câteva sute de tone vor fi trase la mal după ce podul va fi realizat, iar câteva zeci de angajați vor trebui relocați. Un document de fundamentare al Ministerului Transporturilor privind acest proiect, prezentat public marți, descrie situația:

”În prezent trecerea de pe un mal pe altul al Dunării în zona Brăila/Galaţi se realizează numai pe apă cu bacul.

Romnav (companie desprinsă în anii 90 din Navrom), asigură traversarea Dunării cu bacul în zona Brăila – Smârdan. Are în Brăila dotările necesare pentru efectuarea trecerilor cu bacul a maşinilor mari, camioane de 30 tone marfă, a autoturismelor şi persoanelor: platforme, rampe de ambarcare/debarcare, pontoane cu pasarele grele şi uşoare, două bacuri de câte 300 tone şi două bacuri de 25 tone.

Navrom Bac S.R.L. asigură traversarea Dunării cu bacul pentru vehicule, maşini de mare tonaj, pasageri între Galaţi şi localitatea IC Brătianu din Judeţul Tulcea. Are dotările necesare pentru efectuarea trecerilor cu bacul: pontoane de acostare, dane de acostare, platforme de ambarcare/debarcare, două bacuri de câte 300 tone şi un bac de 25 tone.

Pe timp de iarnă în situaţia când Dunărea îngheaţă, primăvara când curg sloiuri şi ori de câte ori este ceaţă sau furtună, traversarea practic se întrerupe, legătura cu Dobrogea atât a zonei Brăila, Galaţi cât şi a întregii Moldove trebuie să se facă pe la podul Giurgeni – Vadul Oii cu un spor de distanţă de parcurs de 133 km pentru relaţia Tulcea şi de 56 km pentru relaţia Constanţa.

O afacere de 20 de milioane de lei

Cele două firme câștigă din traversarea Dunării de către pasageri, automobile și traficul de camioane și utilaje agricole circa 20 milioane lei la profituri cifrate la milioane de lei. Prima firmă Navrom Bac a obținut în 2016 o cifră de afaceri de 14,5 milioane lei și un profit net de 6,6 milioane lei cu 82 de angajați.

Romnav este o firmă brăileană care are o cifră de afaceri de 30,64 milioane lei, din care aproximativ un sfert vine din traversarea Dunării cu bacuri, potrivit cifrelor prezentate de firmă Bursei de Valori București în vedera listării. Romnav are 125 de angajați din care o bună parte deservesc bacurile.

Trecerea Dunării pe pod se va dovedi mult mai confortabilă. În prezent bacurile circulă doar în cursul zilei, iar traversarea Dunării se face după un program aleatoriu. Pasagerii și autoturismele sunt nevoite să aștepte venirea unui bac și 1-2 ore căci bacurile părăsesc țărmul de abia după ce sunt pline.

Indicatorii și traseul proiectului

Durata de realizare a investiţiei se ridică la 48 de luni. Drumul proiectat se execută pe teritoriul administrativ al localităţilor Brăila şi Vădeni (judeţul Brăila) şi Smârdan, Jijila (judeţul Tulcea).

Traseul drumului începe la intersecţia DN2B Buzău - Brăila - Galaţi cu şoseaua Baldovineşti km 110+334.10 de pe DN2B şi se conectează cu DN22 Râmnicu Sărat-Brăila-Tulcea la km 108+310.80 de pe DN 22, în zona localităţii Jijila, având o lungime totală de 19,095 km. Varianta cuprinde şi un racord la DN22 Smârdan-Măcin, care asigură legătura spre Constanţa prin Măcin. Această legătură începe de la km 7+940 al traseului principal şi se opreşte la km 89+878.50 al DN 22, având o lungime de 4,328 km.

Drumul proiectat este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila - Jijila (lungime 19,095 km) şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin (lungime 4,328 km).

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596.10 - km 6+570.52 pe drumul principal Brăila - Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre măsurat de la Sulina), şi are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) şi două deschideri laterale de 489,65 metri pe malul Brăila şi 364,65 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare.

Lungimea totală a podului suspendat, inclusiv viaductele de acces, va fi de 2.194,3 metri.

Calea pe pod are 22 de metri, fiind alcătuită din patru benzi de circulaţie de 3,50 metri fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri, două acostamente de 1,50 metri şi o zonă mediană de 3,00 metri. La acestea, se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având 2,80 metri fiecare. În total, lăţimea totală podului va fi 31,70 metri.

Etichete: Ministerul Transporturilor , Romnav , pod Dunare , bac braila , navrom bac

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale