Criză de troleibuze în București. Ce planuri are STB

troleibuz 93 gara

Criză de troleibuze în Capitală! Sute de kilometri din rețea nu pot fi acoperiți în trafic din cauză că Societatea de Transport a Municipalității nu are suficiente troleibuze. 181 sunt funcționale în acest moment, însă directorul general al STB spune că mai are nevoie de 200. Jumătate vor fi cumpărate noi în perioada următoare. Restul ar putea proveni din autobuze vechi modificate și dotate cu motoare electrice. Pentru acest proiect, STB va colabora cu Compania de Management al Transporturilor.

Unele troleibuze sunt pe butuci, la propriu. Altele n-au ferestre, n-au uși, n-au motoare. Le roade rugina prin depouri. Din cauza vechimii și-a mentenanței necorespunzătoare, cad la datorie, an după an. Din când în când, mecanicii le mai desprind câte-o piesă, ca să cârăpească, colo-colo câte-un alt troleibuz bolnav. Așa-i peisajul în Societatea de Transport București. E o criză recunoscută și de managementul STB.

Adrian Creci, directorul general al STB: „Avem o rețea de troleibuze foarte mare, sunt sute de kilometri care sunt neacoperiți. Însă municipalitatea achiziționează în acest moment, este o procedură în derulare, troleibuze cu autonomie. Pentru că cea mai mare noutate, în prezent, în domeniu, este un troleibuz care are o autonomie de 20 de kilometri. 100 de troleibuze. Cred că cu încă o sută peste cele 181 pe care le avem acum, cu o sută pe care le va achiziționa Municipalitatea... cred că am fi perfect din acest punct de vedere.”

Dacă o sută de troleibuze vor fi cumpărate... nou-nouțe, restul necesarului ar putea apărea în parcul auto al STB prin transformarea autobuzelor vechi, Euro 3, în... troleibuze. Ca-n Cluj-Napoca ori ca la Szeged, în Ungaria, de exemplu.

Cristian Marin, membru Asociația Metrou Ușor: „S-ar putea obține niște fonduri nerambursabile pentru această operațiune, ceea ce ar însemna mult mai ieftin decât un troleibuz nou. O parte din autobuzele Euro 3 mai pot fi folosite. Dacă nu în București, pot fi vândute, de exemplu, altor orașe, să le folosească. Pentru că încă sunt orașe care folosesc autobuze cu vechime de peste 30 de ani.”

Adrian Creci, directorul general al STB: „Din punct de vedere tehnic se poate acest lucru. Se poate transforma un autobuz în troleibuz. Nu știm însă din punct de vedere al costurilor cât de relevant e din punct de vedere economic, o astfel de investiție și cât de mult va fi benefic pentru bucgetul municipalității. În jur de 200.000 de euro ar fi o astfel de investiție, per bucată. Împreună cu companiile Municipalității, cu Ciclop, cu Compania de Management al Transporturilor, lucrăm la o astfel de strategie. Compania de Management al Transporturilor s-ar putea să aibă posibilitatea să... ca împreună cu noi să facem astfel de transformări pe viitor. Viitorul însemnând anul viitor.”

Dacă transformarea autobuzelor vechi, cumpărate între 2005 și 2006, este benefică sau nu pentru buget și oraș urmează să analizeze Municipalitatea. Un troleibuz nou costă aproximativ 400.000 de euro. Cu tot cu garanție extinsă pe cel puţin trei ani. În acest moment, parcul auto al STB numără aproximativ 250 de autobuze vechi, Euro 3, funcționale.

Redactor web: George Costiță

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale