Galerie Foto Imaginile care te fac să te întrebi unde e autostrada. Peisaj dezolant pe un tronson din Autostrada Transilvania

Data actualizării: Data publicării:
santier biharia chiribis
Peisaj dezolant pe cei 28,5 km ai lotului Biharia-Chiribiș. FOTO Facebook Asociația Pro Infrastructura

Terasamente degradate pline de buruieni și culturi agricole, aliniament abia vizibil uitat de negura timpurilor și pile cu armături ruginite răsărite din loc în loc – așa arată lotul Biharia-Chiribiș din Autostrada Transilvania, după o aventură contractuală de 17 ani, care este departe de a se încheia.

Peisajul dezolant de pe cei 28,5 km ai lotului Biharia-Chiribiș a fost surprins într-o filmare aeriană realizată de Asociația Pro Infrastructura.

"Drama halucinantă a acestui tronson blestemat este departe de deznodământ!", scriu cei de la Pro Infrastructura.

Peisaj dezolant pe cei 28,5 km ai lotului Biharia-Chiribiș. FOTO Facebook Asociația Pro Infrastructura
Peisaj dezolant pe cei 28,5 km ai lotului Biharia-Chiribiș. FOTO Facebook Asociația Pro Infrastructura

Construcția lotului a fost adjudecată de o asociere de firme din România și Slovacia. Contractul a fost semnat anul trecut și prevedea 6 luni de proiectare și 18 de execuție, pentru 326 de milioane de lei plus TVA.

Constructorul a făcut organizarea de șantier, dar pentru a începe lucrările așteaptă un aviz de la CNAIR pentru noul proiect tehnic. Acesta prevede lucrări suplimentare de 30 de milioane de euro.

CNAIR refuză plata lucrărilor suplimentare astfel că șantierul din Bihor s-ar putea închide chiar înainte de a începe. În cazul în care contractul va fi reziliat, licitația va fi reluată iar lucrările la tronson, întârziate cu încă doi ani, potrivit surse citate.

Autostrada A3 are un trecut zbuciumat, cu o istorie de peste 17 ani. Bechtel a câștigat atunci contractul de construcție fără licitație, însă opt ani mai târziu nu a finalizat decât cei 52 de kilometri între Giulău și Câmpia Turzii.

Doar puțin peste 5 kilometri din Autostrada A3 sunt finalizați în Bihor, aceștia făcând legătura cu rețeaua de autostrăzi din vestul Europei, prin punctul de frontieră Borș 2. În schimb, în direcția spre Cluj Napoca, Autostrada A3 se termină în câmp.

Cei de la Pro Infrastructura cer CNAIR și Ministerului Transporturilor să găsească o soluție pentru ca acest lot să fie finalizat până în 2024.

 

 

Editor : G.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri