Lucrările la drumul care va decongestiona DN1 până la finalizarea autostrăzii Comarnic-Brașov ar putea începe în septembrie

Data actualizării: Data publicării:
348477641_1242096133162924_3461446158193700309_n
Lucrările de modernizare a DJ 102 I Valea Doftanei (judeţul Prahova) - Brădet (judeţul Braşov), drum care ar urma să decongestioneze traficul de pe DN 1 până la finalizarea autostrăzii, ar putea începe în septembrie. Foto: Adrian Ioan Veștea/ Facebook

Lucrările de modernizare a DJ 102 I Valea Doftanei (judeţul Prahova) - Brădet (judeţul Braşov), drum care ar urma să decongestioneze traficul de pe DN 1 până la finalizarea autostrăzii, ar putea începe în septembrie, însă demararea lor este condiţionată de îndeplinirea obligaţiilor care le revin beneficiarilor finali, respectiv consiliilor judeţene Braşov şi Prahova, în ceea ce priveşte exproprierea terenurilor afectate de investiţie, se arată într-un comunicat remis de Consiliul Judeţean (CJ) Braşov. 

Este una dintre concluziile discuţiilor ce au avut loc marţi, la sediul CNI, în cadrul cărora a fost analizat stadiul implementării contractului. 

„În prezent, se lucrează la proiectul tehnic de execuţie, astfel încât, potrivit conducerii CNI, Ordinul de Începere a Execuţiei Lucrărilor va putea fi emis în cursul lunii septembrie 2023. Demararea lucrărilor este condiţionată de îndeplinirea obligaţiilor care le revin beneficiarilor finali, respectiv consiliilor judeţene Braşov şi Prahova, în ceea ce priveşte exproprierea terenurilor afectate de investiţie. În acest context, s-a convenit necesitatea finalizării coridorului de expropriere la nivel de proiect tehnic, astfel încât documentele să corespundă întru totul cu realitatea din teren, iar apoi să se treacă la realizarea exproprierilor pentru cauză de utilitate publică a terenurilor necesare construirii drumului interjudeţean”, se arată în comunicatul CJ Braşov, potrivit Agerpres. 

Totodată, potrivit sursei citate, oficialii braşoveni au propus ca serviciile de proiectare poduri tehnologice şi rute ocolitoare, care iniţial erau în responsabilitatea celor două administraţii judeţene, să fie contractate şi implementate de CNI, finanţarea rămânând în sarcina consiliilor judeţene Braşov şi Prahova, iar această idee a fost agreată la nivelul conducerii CNI. 

De asemenea, au fost discutate responsabilităţile părţilor în ce priveşte relocarea reţelelor de utilităţi, în cazul în care acest lucru va fi necesar în cursul implementării proiectului, a menţionat sursa citată. 

„Reabilitarea şi modernizarea DJ 102 I reprezintă un obiectiv de importanţă strategică pentru judeţele Braşov şi Prahova, un proiect pe care l-am iniţiat acum trei ani, împreună cu ministrul Transporturilor de la acea vreme, Lucian Bode, cu colegul Mihail Veştea şi cu reprezentanţii autorităţilor judeţene şi locale din Prahova. Cu toţii am convenit că este nevoie de o soluţie alternativă pentru descongestionarea traficului de pe Drumul Naţional 1, până la momentul construcţiei autostrăzii Comarnic - Braşov, iar acest tronson rutier s-a dovedit cel mai potrivit. 

Este esenţial faptul că autorităţile centrale, respectiv Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi CNI SA ne-au acordat tot sprijinul pe partea de implementare, având în vedere că vorbim despre un contract de lucrări care depăşeşte 405,4 milioane lei”, a subliniat, în comunicatul citat, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea. 

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Finanţarea proiectului este asigurată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, prin Programul naţional de construcţii de interes public sau social derulat de CNI SA, iar judeţele Prahova şi Braşov au în responsabilităţi finanţarea din venituri proprii a lucrărilor neeligibile prin program. 

Conform sursei citate, lista de investiţii a Consiliului Judeţean Braşov din acest an cuprinde realizarea exproprierilor de imobile situate pe amplasamentul drumului, pentru care s-a prevăzut suma de 6.315.320 lei, precum şi o finanţare de 1.095.550 lei destinată demarării lucrărilor neeligibile. 

Drumul care urmează să fie proiectat, reabilitat şi modernizat se desfăşoară între km 37+620 şi km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,63 km şi este împărţit pe două tronsoane, câte unul în fiecare dintre judeţele Braşov şi Prahova.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, la mijlocul lunii trecute, că a fost decis un nou traseu pentru autostrada Ploieşti-Braşov, care în proiectul inițial ar fi costat 8 miliarde de euro, noua variantă acceptată de CNAIR având un cost de 4 miliarde de euro.

Editor : A.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri