Capul fosilizat al unui rechin imens de acum 330 de milioane de ani a fost găsit într-o peșteră din SUA

Fossilized Shark Teeth
Fossilized Shark Teeth Foto: Getty Images

Parcul național Mammoth Cave din statul american Kentucky este departe de ocean, însă descoperirile recente sugerează că zona era cândva populată de rechini.

Oamenii de știință au identificat rămăsițele a până la 20 de specii de rechini în peșteră, inclusiv o parte din craniul unui exemplar uriaș de Marele Alb, care iese dintr-un perete, a declarat palentologul John-Paul Hodnett pentru CNN.

Rechini ar fi trăit acolo în urmă cu 330 de milioane de ani, când mare parte din America de Nord era acoperită de ape. Când rechinii au murit, rămășițele lor au rămas prinse în sedimente, care apoi s-au transformat în calcar.

Cercetătorii Rick Olson și Rick Toomey începuseră să cartografieze o parte necunoscută a peșterii, când au descoperit fosilele de rechin. I-au trimis fotografii lui John-Paul Hodnett, pentru că este expert în rechini din Paleozoic.

În imagini apăreau numeroși dinți de rechini, însă Hodnett a văzut bucăți de cartilaj care ar putea face parte dintr-un schelet. Această descoperire est rată pentru că rareori cartilajul se păstrează atât de bine, fiind mult mai moale decât oasele. Când a vizitat peștere, Hodnett a văzut altceva. "Nu era de fapt un schelet, erau doar bucăți din craniu, iar capul pare destul de mare", a declarat paleontologul.

Pe baza informațiilor de la fața locului, Hodnett a estimat că mandibula rechinului ar fi avut undeva spre 1 metru lungime, iar fosila ar fi face parte dintr-o specie numită Saivodus striatus, de dimensiunea Marelui rechin Alb modern.

În peșteră ar fi fost găsite urmele a peste 150 de rechini din 15-20 de specii diferite. Majoritatea fosilelor din acea perioadă au fost găsite în Europa, deci aceaste descoperiri ar putea oferi informații despre ce se întâmpla în America de Nord în acea vremea.

Editor web: Vlad Mironescu