Carne de urs vândută la automate, ultima modă în Japonia. Cât costă o porție

Data publicării:
profimedia-urs
Foto: Profimedia Images

Carnea de urs vândută la automate în Japonia s-a dovedit un succes neașteptat, scrie The Guardian despre un nou trend care atrage mulți clienți în prefectura Akita din nordul țării.

Carnea de urs, care se vinde la automate cu echivalentul a 16,5 dolari pentru o porție de 250 de grame, este foarte populară printre călătorii care așteaptă trenul în gara din orașul Semboku. Compania care deține automatele de vânzare spune că a început să primească cereri inclusiv pentru a livra carne de urs la Tokyo, aflat la 400 de kilometri.

Carnea provine de la urși sălbatici împușcați în regiunea din nordul Japoniei și constă dintr-un amestec de carne slabă și grăsime, potrivit ziarului local Mainichi Shimbun.

Urșii sunt vânați de membrii unei asociații locale de vânătoare, care au permis de a extrage un număr de exemplare pe an.

Automatele care vând carne de urs au apărut în noiembrie anul trecut, când un restaurant local, Soba Goro, căuta oportunități de a vinde carne de urs ca atracție turistică.

Cel mai mare consum de carne de urs în Japonia se înregistrează în partea de nord a țării, unde se vinde la conservă sau chiar proaspătă, gătită sub formă de tocană.

„Carnea de urs are un gust curat și nu e tare”, a spus un purtător de cuvânt al restaurantului Soba Goro pentru Mainichi, potrivit Guardian.

Japonia, cele mai multe automate pe cap de locuitor

La automatele de vânzare din Japonia se găsesc nenumărate produse, de la băuturi calde și reci până la insecte comestibile și hamburgeri.

Cel mai mare număr de astfel de automate s-a înregistrat în 2000, când în Japonia funcționau 5,6 milioane de aparate, adică un aparat la 23 de japonezi, potrivit datelor Asociației Producătorilor de Automate din Japonia.

În 2020, acest număr a scăzut până la 4 milioane, însă Japonia rămâne țara cu cele multe automate pe cap de locuitor din lume.

De curând, compania Kyodo Senpaku, cea mai mare din industria cărnii de balenă, a început să vândă acest produs la automate, în încercarea de a crește consumul.

În ultimii ani, întâlnirile dintre om și urs în Japonia s-au înmulțit de câteva ori, de la 4.800 în 2009 la mai mult de 20.000 în 2020, când doi oameni au fost uciși și 158 răniți, potrivit ministerului mediului.

Experții spun că scăderea rezervelor de hrană din mediul lor natural îi împinge să caute în altă parte, crescând șansele de a se întâlni cu oamenii. Aproximativ 40% din cazurile de contact între om și urs în 2020 au avut loc în ariile urbane și rezidențiale sau pe câmp, în zonele cu culturi.

Editor : B.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri