Galerie Foto Cum va arăta cel mai mare avion care a zburat vreodată. WindRunner va transporta turbinele eoliene ale viitorului

Data actualizării: Data publicării:
ilustrație avioane WindRunner
WindRunner va fi mai mare chiar și decât uriașul avion Antonov An-225, care a fost distrus în timpul invaziei din Ucraina. Captură foto: Radia

În timpul unei crize energetice globale, parcurile eoliene au un mare potențial – turbine eoliene mai mari ar produce mai multă energie decât cele obișnuite, dar piesele din care sunt compuse sunt prea mari pentru a fi transportate pe șosea. Soluția? Cel mai mare avion construit vreodată, scrie CNN.

Acesta este avionul WindRunner, a cărui misiune va fi să livreze palele uriașe de peste 90 de metri lungime direct la parcurile eoliene. Pentru a nu contribui la poluarea aerului, avionul va folosi combustibil sustenabil și va avea nevoie de o simplă pistă de pământ bătătorit sau pietriș pentru a ateriza.

Avionul va putea ateriza pe piste de doar 1.800 de metri, „ceva ce nicio aeronavă comercială mare nu a reușit” până acum.

WindRunner va avea o lungime de 108 metri. Antonov An-225, cel mai greu avion construit vreodată, avea doar 84 de metri. Captură foto: Radia
WindRunner va avea o lungime de 108 metri. Antonov An-225, cel mai greu avion construit vreodată, avea doar 84 de metri. Captură foto: Radia

Volumul calei va fi de 7.700 de metri cubi – destul cât să țină trei piscine olimpice, de 12 ori mai mult decât un Boeing 747-400, care este și cu 38 de metri mai scurt. WindRunner va avea o lungime de 108 metri.

Avionul va avea o anvergură a aripilor de 80 de metri, cât patru piste de bowling aranjate una în lungul celeilalte.

WindRunner va fi mai mare chiar și decât avionul Antonov An-225, cel mai greu avion construit vreodată, care a fost distrus la începutul invaziei din Ucraina.

Radia, compania care dezvoltă proiectul, susține că operațiunile comerciale ale primei flote de avioane WindRunner ar putea începe cel mai devreme în 2027.

Bloomberg a estimat că, până în 2025, se vor investi 10 trilioane de dolari în parcurile eoliene construite pe pământ. Aceste avioane vor permite instalarea uriașelor turbine GigaWind, dezvoltate de partenerii Radia, printre care se numără cinci dintre primii șase producători de turbine eoliene din lume.

Palele rotorului unei turbine eoliene ajung în mod normal la o lungime de 70 de metri sau mai puțin, dar Radia vrea să livreze pale de până la 104 metri lungime. Turbinele GigaWind ar putea fi de două sau trei ori mai puternice și tot de două sau trei ori mai profitabile decât cele de azi.

Editor : Raul Nețoiu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri