Lion Air a vrut să-și instruiască piloții pe noul MAX înaintea prăbușirii, însă Boeing s-a opus

Data publicării:
lion air Indonesians Mark One Year Since The Lion Air Crash
Foto: Getty Images

Operatorul aerian indonezian Lion Air a dorit să-și treacă piloții printr-un antrenament pe simulator înainte de a zbura pe modelul Boeing 737 MAX, însă ideea a fost abandonată după ce constructorul american de avioane a convins Lion Air, în 2017, că demersul nu este necesar, transmite Bloomberg.

La un an distanță, în 2018, 189 de persoane au murit când un avion 737 MAX deținut de Lion Air s-a prăbușit în Marea Java, lângă coasta indoneziană, un dezastru pus pe seama unui sistem de zbor al aeronavei care s-a defectat și cu care piloții nu erau familiarizați, potrivit Mediafax.

Autoritățile pentru siguranța aviației au interzis zborurile modelului 737 MAX în martie 2019, după două prăbușiri în Indonezia și Etiopia care au ucis aproape 350 de persoane.

Un număr de mesaje făcute publice de Boeing zilele acestea a ridicat noi întrebări legate de siguranța aparatelor de zbor Boeing 737 MAX, după ce chiar angajații companiei au fost de părere că avionul a fost „proiectat de clovni”.

Un mesaj datând din noiembrie 2015 pare să arate chiar intenția companiei de a face lobby în față apelurilor autorităților de reglementare a aviației pentru un anumit aspect al instruirii piloților în simulatoare.

„Vom face presiuni în acest sens și probabil vom avea nevoie de sprijin la cele mai înalte niveluri când va veni timpul pentru negocierea finală”, se arată în mesaj.

Într-un nou schimb de mesaje situația se clarifică, iar un angajat al Boeing face referire la dorința operatorului aerian Lion Air de a-și instrui piloții cu un an înaintea prăbușirii primului Boeing 737 MAX.

„Acum Lion Air ar putea să aibă nevoie de (antrenament pe) simulatoare pentru a zbura pe MAX, poate din cauza propriei prostii. Mă grăbesc acum să găsesc o modalitate de a rezolva treaba asta! Idioți", scrie un angajat Boeing în iunie 2017 într-un mesaj dat publicității de către congresul american.

În răspuns, un coleg răspunde furios și spune că un alt operator indonezian, Malindo Air, deja folosește Boeing-ul 737 MAX în cursele sale.

Efectuarea de antrenamente pe simulator ar fi lovit într-un argument critic de vânzare al noului MAX pe care s-a bazat Boeing: că echipajele care deja au zburat pe modelele 737 mai vechi vor putea zbura pe modelul cel nou, MAX, după completarea doar a unui curs sumar.

Editor web : C.T.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri