„Pilotul era dezorientat și a aterizat din pură disperare”. Concluzia accidentului aviatic în care 51 de oameni au murit

Data actualizării: Data publicării:
avion prabusit
Foto: BISHNUSAPKOTA/Twitter

Pilotul avionului prăbușit în Nepal, pe 12 martie 2018, incident în care 51 de persoane și-au pierdut viața, era „dezorientat” și a încercat din „pură disperare” să aterizeze aeronava, când și-a dat seama că aceasta nu era aliniată corect cu pista. Aceasta este concluzia unui raport asupra accidentului aviatic, scrie Al Jazeera.

avion
Foto: Twitter/MaheshJoshi_MJ

Avionul Bangla Airlines s-a prăbușit la a doua încercare de a ateriza pe aeroportul internațional din Kathmandu. În incident au murit 51 de persoane, între care 22 de cetățeni nepalezi și un cetățean chinez. Pilotul și copilotul s-au numărat printre cei decedați, iar alte 20 de persoane au fost rănite.

Concluziile anchetei au fost publicate luni, de către autoritățile din Nepal, care au stabilit că accidentul aviatic s-a produs din cauza stării de „dezorientare” în care se afla pilotul și a faptului că acesta pierduse simțul realității în legătură cu situația în care se afla.

„Aeronava nu intrase pe traiectoria corectă de apropiere a pistei, ceea ce a dus la manevre foarte periculoase, la o altitudine nesigură, pentru a alinia avionul cu pista. Aterizarea a fost făcută din pură disperare, după ce pilotul a văzut pista în apropiere, la o altitudine foarte joasă”, a arătat raportul.

Pilotul fusese concediat din Bangladesh Air Force în 1993, din cauza unei depresii și i se permisese să zboare avioane civile din 2002, după o evaluare medicală.

Bărbatul era stresat, „perturbat emoțional” și nu dormise deloc cu o noapte înainte de incidentul fatal. Anchetatorii spun că Abid Sultan, căpitanul avionului, a izbucnit în plâns în timpul zborului, după ce abilitățile sale de pilot i-au fost puse la îndoială de un coleg, relatează The Guardian.

„Această lipsă de încredere și nivelul de stres l-au determinat să fumeze continuu în cabină, un prim indiciu al căderii sale emoționale”, se precizează în raport.

De asemenea, anchetatorii au mai descoperit și o lipsă de comunicare din partea controlorilor de trafic aerian de la aeroportul din Kathmandu, care nu i-au oferit pilotului instrucțiuni clare legate de aterizare.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri