Rusia: Deputaţii vor limitarea participaţiei străine în companiile de media naţionale 

Data publicării:
crop moscova

 

Proiectul de lege, redactat în majoritate de grupuri parlamentare comuniste şi ultranaţionaliste din Duma de stat, propune limitarea la 20% a părţilor care pot fi deţinute de companii străine în grupurile de media ruse, inclusiv în presa online, potrivit Mediafax.

Aceeaşi restricţie se aplică antreprenorilor ruşi care au dublă cetăţenie.

Legislaţia din Rusia limita deja la 50% participaţia străină în cazul radiourilor şi televiziunilor.

"Trebuie să punem capăt ingerinţelor străine în spaţiul informaţional naţional", a declarat pentru AFP unul dintre iniţiatorii legii, deputatul ultranaţionalist Vadim Denghin. "Trebuie să evităm situaţia în care oricine ar putea forma opinia publică în Rusia: cine deţine informaţia deţine lumea", a mai spus acesta.

Iniţiativa legislativă, care este susţinută de administraţia de la Kremlin, potrivit presei ruse, "are legătură cu următoarele alegeri prezidenţiale", prevăzute pentru 2018, a mai spus deputatul.

După ce va fi adoptată definitiv - camera inferioară a Parlamentului rus fiind prima sesizată -, legea va intra în vigoare începând cu ianuarie 2016. Mediile vizate, aproape jumătate din cele naţionale, potrivit cotidianului Novye Izvestia, vor avea la dispoziţie un an pentru a se confoma sau a se închide.

Cotidiene precum Vedomosti şi The Moscow Times, dar şi versiunea rusă a publicaţiei Forbes sunt vizate de această lege, la fel şi radioul Ecoul Moscovei, cunoscut pentru independenţa sa, care este parţial controlat de o companie americană.

Potrivit presei ruse, proiectul de lege ar putea avea motivaţii economice, pentru că ar diminua valoarea acţiunilor companiilor media în cazul în care s-ar pune problema unei vânzări.

De la întoarcerea lui Vladimir Putin la Kremlin, pentru un al treilea mandat, în 2012, Rusia a adoptat o serie de măsuri pentru întărirea controlului statului asupra companiilor de media şi internetului.

Grupul NMG, care deţine, printre altele, o parte din Pervy Kanal (televiziunea rusă cu cea mai mare acoperire naţională, controlată în proporţie de 75% de guvernul Rusiei) şi care controlează cotidianul pro-Kremlin Izvestia, a anunţat, săptămâna trecută, numirea în fruntea consiliului de administraţie a deputatului şi fostei gimnaste Alina Kabaeva, despre care presa a scris că ar avea o relaţie intimă cu Vladimir Putin.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Vlad Pascu a ajuns de nerecunoscut după aproape un an în spatele gratiilor. Schimbarea e radicală
Digi FM
Ce mesaj a transmis Elena, după ce CRBL a fost surprins alături de o tânără de 23 de ani: „În căutare de soț...
Pro FM
Cum arată Susan Boyle la 63 de ani. Femeia care a impresionat o lume întreagă în 2009 și a devenit un star...
Film Now
Kramer din "Seinfeld" a avut mult de tras după remarcile rasiste făcute în 2006. Nimic nu a mai fost la fel...
Adevarul
Previziune sumbră a unui analist politic: Alegerile din 2024 ar putea fi ultimele înainte de următorul război...
Newsweek
VIDEO Piloții ucraineni au încheiat în SUA antrenamentele pe F-16. Când vor ataca Rusia?
Digi FM
Nadia Comăneci, declarații despre cum i-a schimbat viața gimnastica: „Sportul mi-a dat o voce pe când aveam...
Digi World
O nouă iluzie optică face furori pe rețelele sociale. Spune-mi ce vezi în poză ca să-ți spun ce personalitate...
Digi Animal World
Momentul când o veveriță însetată se ține după un turist pentru a primit o gură de apă: „E atât de...
Film Now
Demi Moore, zeiță în alb, într-o rochie cu decolteu amețitor. La 61 de ani atrage toate privirile oriunde ar...
UTV
Motivul real al divortului dintre CRBL si Elena Viscu. Fosta sotie a artistului face haz de necaz: “Suntem in...