Sari la conținut

Stația Spațială Internațională a fost infestată. Microbul spațial periculos găsit de cercetători

Stația Spațială Internațională a fost infestată cu un „microb spațial”. Oamenii de știință au atras atenția că situația trebuie monitorizată, pentru că aceste organisme ar putea pune pe viitor sănătatea astronauților în pericol, scrie mirror.co.uk.

Space Shuttle Endeavour Makes Last Trip To ISS Under Command Of Astronaut Mark Kelly

Foto: Guliver/GettyImages

Studiul celor de la NASA a scos la iveală că pe Stația Spațială Internațională există o varietate de Enterobacter - un microb similar cu cel pe care îl întâlnim și în spitalele de pe Pământ.

Oamenii de știință au găsit cinci tulpini din acest organism în toaleta Stației Spațiale și pe platformele pentru exerciții fizice. Mostrele au fost colectate în luna martie 2015.

Concluziile cercetării au fost publicate în jurnalul medical Microbiology. Potrivit acestora există 79% șanse ca microbul să ducă la îmbolnăviri. Astronauții pot fi în pericol, spun oamenii de știință, dacă organismele se dovedesc rezistente la medicamente.

„Aceste specii pot ridica probleme importante de sănătate pentru misiunile viitoare”, a spus Dr. Nitin Singh, autorul principal al studiului.

Cercetătorii au adăugat că microbii nu sunt din fericire suficient de puternici pentru a cauza îmbolnăviri în rândul oamenilor. Cel puțin pentru moment.

„Este important de înțeles că tulpinile găsite pe SSI nu sunt virulente, ceea ce înseamnă că nu sunt o amenințare directă pentru sănătatea oamenilor, însă trebuie monitorizare”, a spus Singh.

Pe de altă parte, Dr. Kasthuri Venkateswara, microbiolog pentru Jet Propulsion Laboratory Biotechnology and Planetary Protection Group, care a participat și el la studiu, a dezvăluit că tulpinile aparțin unei specii care poate îmbolnăvi nou-născuți.

Oamenii de știință spun că este nevoie de cercetări amănunțite pentru a stabili cât de periculoase sunt aceste organisme.

Etichete: Statia Spatiala Internationala , microbi , studii spatiu