Scandal în Japonia. Un oraș a cheltuit fonduri de urgență pentru măsurile anti-Covid pe o statuie uriașă cu un calmar roz

Data publicării:
statuie cu un calmar
Statuie gigantică cu un calmar într-un oraș din Japonia FOTO: The Tonarinopoti/YouTube

Un oraș de coastă din Japonia și-a atras critici aspre după ce a cheltuit fonduri de urgență destinate măsurilor anti-COVID pe o statuie gigantică cu un calmar, pentru a promova turismul local.

Noto, situat în prefectura Ishikawa, pe coasta Mării Japoniei, a cheltuit 25 de milioane de yeni, adică aproximativ 190.000 de euro, pe creatura marină lungă de 13 metri, potrivit presei locale citată de The Guardian.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Ziarul local Chunichi Shimbun a citat oficialii spunând că statuia cu calmarul zburător face parte dintr-un plan de relansare turistică, pentru a ajuta economia grav afectată de pandemie. Creatura roz cu alb are tentaculele răsfirate și o deschidere sub gură, unde oamenii se pot poza.

Regiunile Japoniei au înregistrat o scădere colosală a numărului de turiști, după ce un plan de călătorii controversat finanțat de guvern a fost suspendat la sfârșitul anului trecut, din cauza îngrijorării că ar contribui la răspândirea infecțiilor cu Covid-19.

Noto, orașul în care calmarul este o delicatesă, ar fi primit subvenții de 800 de milioane de yeni la guvernul național, pentru a depăși perioada dificilă. Autoritățile locale nu au fost obligate să aloce banii direct pentru măsurile anti-coronavirus, însă cei mai mulți japonezi au spus că banii puteau fi cheltuiți mai bine.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

O localnică de 60 de ani a spus pentru presa locală că poate înțelege cum statuia ar putea ajuta turismul pe termen lung, dar crede că banii ar fi trebuit să ajungă la lucrătorii medicali și serviciile de îngrijire medicală care au nevoie disperată de sprijin.

Cum este afectată Japonia de pandemie și cum decurge campania de vaccinare

Este puțin probabil ca industria turismului din Japonia să își revină în viitorul apropiat, în condițiile în care, luna trecută, primul ministru, Yoshihide Suga, a declarat stare de urgență în Tokyo, Osaka și alte două zone cu număr ridicat de infecții, într-o încercare disperată de a ține sub control răspândirea bolii.

Citește și: O mutație a coronavirusului provoacă îngrijorare în Japonia, cu trei luni înainte de Jocurile Olimpice

Guvernul japonez are în vedere extinderea stării de urgență pentru prefecturile Tokyo, Osaka, Hyogo și Kyoto, scrie presa din țară.

Hirofumi Yoshimura, guvernatorul prefecturii Osaka, unde capacitatea spitalelor pentru pacienții în stare gravă depășește 99%, a spus că va cere guvernului național să extindă măsurile de urgență, pentru că numărul de infecții nu scade.

Campania de vaccinare este abia la început în Japonia, mai puțin de 2% din populație fiind vaccinată, în timp ce spitalele se luptă să facă față numărului record de pacienți cu simptome severe.

Japonia a anunțat peste 4100 de cazuri noi marți, ajungând la peste 614.000 de cazuri în total și 10.500 de decese.

Editor : D.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri