Sari la conținut

Expert: Cele 5 întrebări legate de Rusia la care Zuckerberg ar fi trebuit să răspundă

Pe parcursul ultimelor două zile, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a fost audiat timp de peste 10 ore de către două comisii diferite ale Congresului. Atenţia s-a concentrat pe definiţiile confidențialității și colectării de date, iar Zukerberg a insistat să construiască o naraţiune potrivit căreia utilizatorii au control pe propriile date (deşi nu e deloc aşa), scrie Molly McKew în publicaţia Wired. Însă, subliniază aceasta, nu este suficient.

Facebook CEO Mark Zuckerberg Testifies At House Hearing

Foto: Guliver/Getty Images

Autoarea consideră că lipsurile majore ale celor două audieri la care a fost supus Zuckerberg constau în absenţa întrebărilor privind tactica şi scopul operaţiunilor ruseşti de informare care au vizat publicul american, derulate pe Facebook în perioada alegerilor prezidenţiale din 2016.

Context în care, Molly McKew prezintă "cinci dintre cele mai mari întrebări despre Rusia care nu i-au fost adresate lui Mark Zuckerberg sau la care acesta nu a răspuns", dar şi "de ce este important ca Facebook să furnizeze informații clare în această privinţă". 

Molly McKew este expert în războiul informaţional. În perioada 2009-2013 a fost consiliera preşedintelui georgian Mihail Saakaşvili.

Mai jos, întrebările formulate de McKew:

*Care au fost instrumentele și tacticile folosite de entitățile ruse pentru a executa operațiuni de informare care au viizat cetățeni americani și care au fost narațiunile urmărite?

*Ce date pune Facebook la dispoziția agenției ruse de monitorizare a presei Roskomnadzor sau altor agenții rusești? Este vorba doar de conturi situate în sau operate din Rusia, ori sunt incluse şi date globale?

*A şters Facebook date legate de operațiuni ruseşti de informare care au vizat cetățeni americani? Va accepta Facebook să pună acest material la dispoziția cercetătorilor?

*Ce asistenţă oferă angajații Facebook clienţilor publicitari? A oferit vreun angajat Facebook suport către IRA (compania rusă Internet Research Agency - n.r.) sau oricărei alte afaceri sau agenţii din Rusia care a livrat ţintit conţinut destinat cetăţenilor americani?

*Deţine Facebook copii ale datelor încărcate în secţiunea "audienţă personalizată" de către orice entitate rusă?

Articolul integral semnat de Molly McKew pentru Wired, cu tot cu observaţiile care însoţesc întrebările pe care le consideră centrale, dar care nu au primit un răspuns - AICI.